معرفی سریع‌ترین هواپیمای الکتریکی جهان تا سال ۲۰۲۰

يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲:۰۰ 6 سال پیش

معرفی سریع‌ترین هواپیمای الکتریکی جهان تا سال ۲۰۲۰

عصر سفر- شرکت رولز رویس در نظر دارد تا سال 2020 میلادی از سریع ترین هواپیمای برقی و الکتریکی جهان رونمایی کند.

سرویس : حمل و نقل

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، شرکت خودروسازی رولزرویس اعلام کرده است که تصمیم گرفته با همکاری شرکت‌های فعال در زمینه هواپیماسازی به ساخت و تولید یک هواپیمای تمام برقی و الکتریکی بپردازد که سرعتی بالغ بر 480 کیلومتر بر ساعت خواهد داشت و رکورد قبلی سرعت هواپیمای الکتریکی زیمنس که معادل 338 کیلومتر بر ساعت بود و در سال 2017 میلادی معرفی شده بود، شکسته خواهد شد.

گفته می‌شود که این این هواپیما در یک سال آینده یعنی سال 2020 میلادی رونمایی خواهد شد. استفاده از هواپیماهای برقی و الکتریکی هیچ گونه آلودگی زیست محیطی نداشته و در سالهای اخیر از استقبال بی نظیری از سوی شرکت های فعال در صنعت هواپیماسازی برخوردار شده است و مهندسان هوا و فضا همواره در تلاشند تا با طراحی مدل های مفهومی جدید و پیشرفته، به توسعه فناوری هواپیماهای برقی و الکتریکی بپردازند که علاوه بر نداشتن آلودگی هوا، آلودگی صوتی بسیار پایینی را نیز در بر خواهد داشت.

بر اساس گزارش وب سایت Wings Herald، در مدل مفهومی توسعه داده شده توسط شرکت رولز رویس، یک پک باتری با شش هزار سلول قرار است به کار گرفته شود که بیشترین ظرفیت توان نصب شده کنونی در یک هواپیماست. این پروژه از یک سیستم انتقال نیروی 750 ولتی بهره می‌برد که قادر است قدرتی معادل  750 کیلووات را در اختیار پیشرانه‌های هواپیمای مذکور قرار دهد. موتور این هواپیما همچنین به یک سیستم خنک‌کننده فعال مجهز شده است که امکان یک پرواز بدون وقفه از لندن به پاریس را فراهم می‌کند.