یک فرودگاه قهرمان حفاظت از محیط زیست شد

شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸:۰۰ 6 سال پیش

یک فرودگاه قهرمان حفاظت از محیط زیست شد

عصر سفر- کارشناسان اعلام کردند: فرودگاه بین‌المللی بوداپست در کشور مجارستان به عنوان قهرمان حفاظت از محیط زیست در اروپا برای دومین سال متوالی شناخته شده است.

سرویس : حمل و نقل

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، فرودگاه بوداپست در کشور مجارستان، گواهینامه بین‌المللی بدون کربن را برای سال دوم دریافت کرد و به عنوان قهرمان حفاظت از محیط زیست در اروپای مرکزی شناخته شده است.

این فرودگاه تنها خط هوایی است که نیازهای زیست‌محیطی در منطقه اروپای مرکزی را برآورده ساخته است.

محققان عنوان کردند: بعد از بهبود قابل توجه در کاهش میزان انتشار کربن، این فرودگاه به سبزترین منطقه در اروپای مرکزی تبدیل خواهد شد.

39 فرودگاه در این قاره مشغول فعالیت هستند و بوداپست این موفقیت را مدیون اقداماتی مانند صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف انرژی و افزایش استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی است.

این موضوع، فقط آغاز مسیری طولانی برای رسیدن به اهداف در راستای حفاظت از محیط زیست است که این فرودگاه در نظر دارد به آن برسد.

رسیدن به این اهداف برای سه سال آینده و در بین سال‌های 2019 تا 2021 اعلام شده است. کاهش 10 درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای در سال گذشته به ازای هر مسافرنسبت به سال 2016  در این فرودگاه اعلام شده است.فرودگاه بین‌المللی بوداپست که به افتخار پیانیست و آهنگ‌ساز معروف مجارستانی یعنی فرانتس لیست نام‌گذاری شده است، در سال 1938 احداث آن آغاز  شد. در حال حاضر این فرودگاه با جابه‌جایی بیش از 13 میلیون مسافر در سال، پررفت‌ وآمدترین و مهم‌ترین فرودگاه مجارستان به حساب می‌آید.
انتهای پیام