عراق و افغانستان بازارهای هدف ایران

سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸:۰۰ 6 سال پیش

هفته آینده آغاز خودنمایی گردشگری؛

عراق و افغانستان بازارهای هدف ایران

عصر سفر- معاون گردشگری گفت:در دنیا نمایشگاه های گردشگری زیادی برگزار می شود و حضور در این نمایشگاه ها دو طرفه است،عراق و افغانستان جز بازارهای هدف ما هستند و فعالیت های زیادی ازجمله برگزاری تورهای ترکیبی و همچنین تسهیل روند سفر میان اتباع این کشورهاست.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از آناهید نیوز، دوازهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته از 23 تا 26 با حضور 660 شرکت ایرانی و 57 شرکت خارجی در محل نمایشگاه های دایمی تهران برگزارمیشود.امروز درسالن فجر سازمان میراث فرهنگی نشست تشریح برگزاری این نمایشگاه با حضور خبرنگاران و معاون گردشگری ودیگر مدیران معاونت گردشگری برگزارشد

ولی تیموری در اغاز این نشست با بیان اینکه این نمایشگاه پتانسیلی برای معرفی توانمندی‌ها و فرصتی برای تعامل بین دست‌اندرکاران گردشگری ایت گفت: یک فرصت استثنایی در نمایشگاه دوازدهم ایجاد شده، چرا که در فاصله زمانی مناسبی تا نوروز برگزار خواهد شد و هدف از آن ارائه پکیج یا تورهای سفر برای جلب نظر خانواده‌های ایرانی بوده است.

او به چیدمان و غرفه ارایی متفاوت امسال اشاره کرد و گفت: تمامی پکیج های سفر از حمل و نقل ،اقامت،بیمه و.. برای خانواده ها در هر یک از استان ها دیده شده است،تا بازدیدکننده‌ها مجبور نباشند برای برنامه‌ریزی سفر به سالن‌های متعدد سرکشی کنند

او به امضای  تفاهم‌نامه همکاری با صدا و سیما برای آغاز به کار شبکه تلویزیونی «شما» به عنوان شبکه ویژه گردشگری، امضای سند تصویرسازی ایران در خارج از کشور با وزارت امور خارجه و امضای سند همکاری با سازمان فرهنگ و ارتباطات به عنوان رویدادهای در حاشیه‌ی این نمایشگاه اشاره کرد.

فرهاد امینیان،مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی تهران گفت:31استان برخلاف سال‌های گذشته در نمایشگاه دوازدهم حضور پررنگ‌تری خواهند داشت. 660 شرکت ایرانی با بالاترین میزان مشارکت در 12 سال گذشته و 61 درصد رشد نسبت به دوره‌های پیشین در این نمایشگاه حاضر خواهند شد. 57 شرکت خارجی از 12 کشور ترکیه، مالزی، سنگاپور، تایلند، ایتالیا، اندونزی، افغانستان، پاکستان، آلمان، هندوستان، ویتنام و کامبوج نیز حضور پیدا می‌کنند.

به گفته او، سال گذشته 20 کشور خارجی در این نمایشگاه حضور داشتند که برخی از آنها امسال از طریق نمایندگی ایرانی در نمایشگاه شرکت می‌کنند.

اوتوضیح داد: 42 هزار متر از فضای این نمایشگاه، سرپوشیده و دو هزار متر دیگر محوطه باز خواهد بود که از این وسعت شرکت‌های داخلی در فضایی به وسعت 21 هزار و 400 متر و شرکت‌های خارجی در فضایی بالغ بر 905 متر حضور خواهند داشت.

امینیان یادآور شد: 70 درصد از فضای نمایشگاه گردشگری امسال به استان‌ها اختصاص یافته است و تهران از تمرکز کمتری به نسبت دوره‌های پیشین این نمایشگاه برخوردار است.

او درباره تفاوت قیمت غرفه‌های ایرانی و خارجی گفت که هر متر غرفه برای ایرانی‌ها 120 هزار تومان و برای خارجی‌ها 205 یورو بدون غرفه‌سازی، است

فائزه بهزادنژاد، سرپرست دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی نیز از اقدامات انجام شده در بخش بین‌الملل این نمایشگاه سخن گفت و افزود: طبق پروتکل‌های بین‌المللی از 32 وزیر کشور هدف برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده که تا کنون وزیر عراق قطعی شده است. همچنین قرار است هیأتی از افغانستان که در رأس آن معاون گردشگری این کشور قرار دارد به ایران سفر کند تا در حاشیه کمیته فنی همکاری‌های گردشگری دو کشور تشکیل شود

محمد ابراهیم لاریجانی،دبیر نمایشگاه گردشگری همچنین درباره کمیته فنی همکاری‌های ایران و افغانستان که قرار است در حاشیه نمایشگاه دوازدهم گردشگری تشکیل شود توضیح داد: همزمان با رویداد «همدان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال 2018» هیأتی از افغانستان به ایران سفر کرد که تفاهم‌های اولیه برای مبادلات گردشگری انجام شد و کمیته فنی که در حاشیه این نمایشگاه تشکیل می‌شود در ادامه آن توافق‌ها و برای به نتیجه رساندن بندهای اجرایی است.

لاریجانی اضافه کرد: بر اساس مذاکرات نخست دو کشور، مدرسان و هتل‌داران ایرانی به طرف افغانستانی آموزش‌هایی را در بخش هتلداری و گردشگری ارائه می‌دهند. همچنین معرفی ساز و کار برای چگونگی سفر بیماران افغانستانی به ایران در نشست قبلی انجام شد.

وی بیان کرد: این اقدامات و دیدارها با هدف حفظ بازارهای گردشگری انجام می‌شود. چرا که مهم‌تر از جذب 90 هزار گردشگر اروپایی حفظ این بازارها است که اهمیت دارد. اگر نتوانیم به همین عراقی‌ها خوب خدمات دهیم این بازار را هم از دست می‌دهیم.

او اضافه کرد: هیأت تجاری پاکستان متشکل از هشت آژانس گردشگری با هدف اعزام گردشگر به ایران در این نمایشگاه حضور خواهد داشت. پاکستانی‌ها مایلند علاوه بر زیارت برای تفریح، اسکی و سلامت به ایران سفر کنند.

لاریجانی ادامه داد: نمایشگاه گردشگری چه با 12 کشور یا 20 کشور، به هر حال برگزار می‌شود. این چیزی از شایستگی ما کم نمی‌کند. موضوع این نمایشگاه دقیقاً مثل فوتبال است. هنر ما این است که نمایشگاه تهران را به رویداد گردشگری تبدیل کنیم تا سر منشأ بسیاری دیگر از اتفاقات باشد

همچنین قرار است درحاشیه برگزاری این نمایشگاه،6 کارگاه اموزشی برای مخاطبان به صورت رایگان برگزارشود.