فرانسه نخستین مقصد گردشگری جهان

شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳:۰۰ 5 سال پیش

فرانسه نخستین مقصد گردشگری جهان

عصر سفر- علی‌رغم اعتراضات جدی معترضان فرانسوی که روزهای شنبه برگزار می‌شود، اما این کشور توانسته است عنوان نخستین مقصد گردشگری جهان را حفظ کند.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از فارس، علی‌رغم تداوم اعتراضات شدید علیه نظام سرمایه‌داری در فرانسه که روزهای شنبه و با حضور هزاران نفر از جلیقه‌زردها انجام می‌شود اما فرانسه در سال 2018 توانست عنوان نخستین مقصد گردشگری جهان را حفظ کند.

بنا به اعلام موسسه آمار ملی فرانسه، در سال 2018، گردشگران معادل 438.2 میلیون گردشگر ـ روز را در فرانسه گذرانده‌اند که نسبت به سال قبل از آن 9 میلیون گردشگر ـ روز بیشتر بوده است.

در حالی این رشد چشمگیر در گردشگری فرانسه اتفاق افتاده است که در دو زمان شاهد بروز اعتراضات سراسری در فرانسه بوده‌ایم که ازجمله آنها اعتصاب دو ماهه کارمندان راه‌آهن بین ماه‌های آوریل و ژوئن و اعتراضات شدید جلیقه‌زردها که در ماه نوامبر سال گذشته شروع شده است، بوده‌ایم.

علی‌رغم بحران سیاسی در ماه‌های پایانی سال‌ گذشته، اما این سال یکی از بهترین عملکردها در صنعت گردشگری فرانسه را به ثبت رسانده است. در ماه دسامبر اعتراض جلیقه‌زردها باعث شد تا ورود گردشگران تنها به پاریس، 1.1 درصد کاهش یافته و ورود آنها به کل فرانسه 5.3 درصد کاهش یابد.