دیدنی های سفر به اندونزی

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸:۰۰ 7 سال پیش

دیدنی های سفر به اندونزی

عصر سفر- اندونزی متشکل از 17000 جزیره و 33 استان است که در امتداد خط استوا قرار گرفته اند. دیدار ازاین سرزمین مانند دیدار از 100 یا 200 کشور در یک جاست.

سرویس : جهانگردی

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از دنیای اقتصاد، جمهوری اندونزی، در آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه قرار گرفته و با جمعیت 245 میلیون نفر، چهارمین کشور پرجمعیت جهان است، اندونزی متشکل از 17000 جزیره و 33 استان است که در امتداد خط استوا قرار گرفته اند. دیدار ازاین سرزمین مانند دیدار از 100 یا 200 کشور در یک جاست، گوناگونی فرهنگی، مردمان، حیوانات، آداب و رسوم، گیاهان، آثار هنری، ویژگی ها و غذاهای مختلف، شگفتی های بسیاری را برایتان به همراه می آورد.

پایتخت این کشور، جاکارتا می باشد و زبان رسمی مردم آن مالایو است. واحد پول اندونزی روپیه است و حدود 88 درصد مردم آن مسلمان هستند. گینه نو، مالزی، تیمور شرقی، استرالیا، فیلیپین و سنگاپور همسایگان این کشور هستند.

وضعیت آب و هوایی

در اندونزی تغییرات فصلی بسیار کم است و آب و هوای گرم و مرطوبی دارد. در این کشور می شود دو فصل خشک و بارانی را از هم متمایز کرد، فصل مرطوب در اغلب بخش ها بین ماه های اکتبر و آوریل و فصل خشک بین ماه های می و سپتامبر است. بهتر است برای سفر فصل های خشک را انتخاب کنید که امکان گردش و گشت و گذار بیشتر است یعنی

بین ماه های آوریل و اکتبر بهترین زمان سفر به اندونزی است.

شهرهای اندونزی

جاکارتا

جاکارتا پایتخت اندونزی و مرکز اقتصادی و بزرگترین شهر این کشور است. این شهر تاریخی کهن دارد و جالب است بدانید که مقر انسان های اولیه بوده است و پیشینه آن به خاطر قرارگرفتن در جزیره جاوه، با آن آمیخته شده است.

جاوه

جاوه پرجمعیت ترین شهر اندونزی است و با جای دادن جاکارتا، پایتخت اندونزی در خود، متراکم ترین شهر و جزیره جهان به شمار می رود. این جزیره 141 میلیون نفر را در خود جای داده ولی از طرفی زندگی در آن بسیار راحت است.

بالی

جزیره کوچک بالی بهشت متفاوتی در بین مجمع الجزایر اندونزی است، این جزیره در محل پیوند دو اقیانوس آرام و هند واقع شده و آب و هوای متفاوتی دارد. این جزیره افسانه ای با کوه ها و جنگل های سحرآمیزش به بهشت روی زمین شهرت پیدا کرد و در فهرست برترین مقاصد گردشگری جهان است.

جاذبه های گردشگری در اندونزی

لومبوک

منطقه لومبوک، مکان خنکی است که به ساحل های زیادی نزدیک است و می توانید سبک زندگی بالی را به دور از شلوغی و ازدحام مشاهده کنید و از کافه و رستوران ها هم لذت ببرید.

دریاچه براتان

دریاچه براتان دومین دریاچه بزرگ جزیره بالی است و دارای مناظر بی نظیری در مجاورت کوه براتان و کوه کاتور است. به گفته اهالی آب این دریاچه مقدس است و معبد مهمی به نام « الون دائو»، دریاچه را پوشش داده و به عنوان سرچشمه باروری مورد ستایش اهالی است.

جزایر گیلی

در این جزیره بهشت و آرامش واقعی را می یابید، برای بازدید از جزیره گیلی فقط می توانید از دوچرخه و اسب و کالسکه استفاده کنید، برای بیشتر لذت بردن از این آب های شفاف و بی نظیر، از امکانات غواصی و شنا در آن استفاده کنید.

پارک ملی کومودو

اغلب مردم برای مشاهده اژدهای کومودو، که یکی از نیرو های قوی طبیعت به شمار می آید به این پارک می آیند، ولی باید این را بدانید که ممکن است شانس دیدنش را پیدا نکنید. اگر هنگام راه رفتن کنار ساحل یکی از آنها را ببینید واقعه ی شگفت انگیزی است و هیچ چیز جالب تر از دیدار اژدهای واقعی کومودو، یا همان سوسمارهای عظیم الجثه نیست. پارک ملی کومودو یکی از پنج جزیره ایست که میزبان این موجودات عجیب و غریب است.

معبد هیندی پرامبانان

این معبد با معماری تاثیرگذارش شما را خیره می کند. معبد هیندی پرامبانان در قرن دهم میلادی ساخته شده و 50 متر ارتفاع دارد.

Bromo Tengger Semeru National Park

کوه برومو و پارک ملی آن از پرجاذبه ترین مکانهای گردشگری جاوا می باشد. منظره کوه و دشت های ماسه ای آن و آتشفشان نیمه فعال این کوه بیرون از تصور است، دیدن طلوع خورشید در اینجا را اگر می توانید از دست ندهید.

بوکینگ لانگ

جزیره برونئو در مرکز شبه جزیره مالایا و اندونزی و بخشی از منطقه آسیای جنوب شرقی به شمار می رود. این جزیره سومین جزیره بزرگ جهان است و جایگاه بوزینه های دست و پا دراز می باشد. متاسفانه نسل این حیوانات رو به انقراض است ولی با پیاده روی در بوکیت لانگ، می توانید از فاصله مناسبی آنها را ملاقات کنید.

کوه Ijen جاوه

آتش فشان های اندونزی را هر روز می توان شاهد بود ولی آتشفشان کوه ایجن بسیار خاص است. آتش موجود در این آتش فشان ها به رنگ آبی است و می توانید یکی از صحنه های فوق العاده طبیعت را در اطراف دهانه این آتش فشان، در اواسط شب مشاهده کنید.

اورانگوتان ها

در جزیره سوماترا می توانید از این اورانگوتان های مرموز و باهوش دیدن کنید. جزیره سوماترا، زیستگاه این حیوانات محسوب می شود که امکان به خطر افتادن نسلشان هم در آینده نزدیک می رود.