گیر افتادن گردشگران چینی در اندونزی

چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰:۰۰ 5 سال پیش

گیر افتادن گردشگران چینی در اندونزی

عصر سفر- پس از آن‌که در پی شیوع ویروس «‌کرونا»، اندونزی سفرهای مستقیم خود به مقصد و از مبدا چین را ممنوع کرد، حدود پنج‌هزار گردشگر چینی در «بالی» - تفرجگاه جزیره‌ای محبوب اندونزی - سرگردان شدند.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، از آن‌جا که بیشتر گردشگران چینی که به اندونزی سفر کرده بودند از ویزای‌های کوتاه‌مدت استفاده می‌کنند و نسبت به ممنوعیت پرواز به چین غافلگیر شده‌اند، اندونزی اعلام کرده مدت زمان ویزای این گردشگران را  تا یک ماه افزایش خواهد داد.

با از زمین بلند شدن آخرین پرواز از «بالی» به  مقصد «گوانگ‌ژو»، اندونزی پروازهای مستقیم به مقصد و از مبدا چین را از روز چهارشنبه به حالت تعلیق درآورد.   

مقام‌های این کشور همچنین به طور موقت صدور ویزا برای شهروندان چینی را متوقف کرده‌اند.

از آن‌جا که گردشگران چینی پس از شهروندان مالزی دومین گروه بزرگ گردشگرانی بودند که سال گذشته به اندونزی سفر کردند، «‌بالی» که محبوب‌ترین مقصد گردشگری اندونزی محسوب می‌شود از همین حالا تاثیرات کم شدن گردشگران را احساس کرده است.

گردشگران چینی که در اندونزی سرگردان شده‌اند هنوز می‌توانند از طریق کشورهای مالزی و تایلند به چین بازگردند،‌ اما برخی از آن‌ها ترجیح می‌دهند به دلیل شیوع ویروس «کرونا» در اندونزی بمانند.

اندونزی هنوز هیچ مورد مبتلا به این ویروس را تایید نکرده است.