اجرای بیش از ۲۱۰ پروژه گردشگری در گیلان

دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱:۰۰ 5 سال پیش

اجرای بیش از ۲۱۰ پروژه گردشگری در گیلان

عصر سفر- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه 210 پروژه گردشگری در استان گیلان در دست اجراست گفت: از این تعداد 41 پروژه مربوط به احداث هتل است.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، علی اصغر مونسان در حاشیه بازدید از موزه میراث روستایی گیلان در رشت در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه استان گیلان یکی از مناطق زیبا و گردشگر پذیر کشور است گفت: بیش از 210 پروژه در حوزه گردشگری در گیلان در حال اجرا است و از این تعداد 41 پروژه مربوط به ساخت هتل است.

وی با بیان اینکه رونق گردشگری زمینه‌ساز رونق اقتصادی جامعه است، افزود: 90 درصد پروژه‌های گردشگری در دولت دوازدهم به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: بیش از 600 موزه تخصصی و عمومی در کشور فعال است.

مونسان با بیان اینکه ایران یکی از کشور های تاریخی است و جزو 10 کشور پر پتانسیل گردشگری در دنیا شناخته شده است، ادامه داد: موزه ها یکی از قطب های گردشگری خارجی هر کشوری محسوب می شوند و موزه میراث روستایی گیلان یک موزه متفاوتی است که به آداب و رسوم و سنت گیلانیان پرداخته و در نوع خود ویژه است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: در نظر داریم موضوعات متنوع گردشگری را به 280 هکتار از این موزه اضافه کنیم تا یک موزه روستایی بی نظیر و نمونه را در حوزه گردشگری به نمایش بگذاریم.

به گزارش ایسنا، افتتاح هتل 4ستاره، افتتاح متمرکز 10 پروژه مرمتی، رونمایی از اطلس میراث‌فرهنگی استان گیلان و همچنین دریافت گزارش در خصوص روند ثبت جهانی روستای قاسم‌آباد به‌ عنوان روستای جهانی چادرشب از برنامه های سفر دکتر مونسان به استان گیلان است. همچنین بازدید از پایانه مرزی آستارا و تاسیسات گردشگری این شهرستان از دیگر برنامه های سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به این استان است.