احیای صنعت گردشگری کمک موثری به ارزآوری می‌کند

يکشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹:۰۰ 5 سال پیش

نماینده مجلس :

احیای صنعت گردشگری کمک موثری به ارزآوری می‌کند

عصر سفر- نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: مناطق بکر دست نخورده خوش آب و هوا در رفسنجان وجود دارد که با احیای این مناطق می‌توان از طریق جذب گردشگران داخلی و خارجی ارز زیادی به کشور وارد کرد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا ،  احمد انارکی محمدی شامگاه شنبه در نشست شورای اداری بیان کرد: در مناطق مختلف رفسنجان قابلیت هایی از جمله گردشگری درمانی، مذهبی، بناهای تاریخی بکر و مکان های خوش آب و هوایی داریم که اگر احیا شوند می توان توریست‌های داخلی و خارجی را جذب کرد، از جمله این آثار و ابنیه های تاریخی بزرگترین خانه خشتی جهان در قاسم آباد است و به زودی هم مشکلات این مکان برطرف و مانند سابق آماده پذیرای از گردشگران خواهد بود.

انارکی‌ محمدی تصریح کرد: باید در کنار حفظ کشاورزی در رفسنجان به اهمیت گردشگری هم توجه داشت و از ناحیه این صنعت هم می توان ارزآوری کسب کرد به طوری که یک گردشگر زیارتی اگر به ایران سفر کند  400دلار و گردشگری که برای درمان به ایران سفر کند معادل 2400 دلار ارز وارد کشور می‌کنند.

وی همچنین به انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان و یزد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 75 درصد اجرای این خط انتقال از خلیج فارس به رفسنجان انجام شده و به زودی در رفسنجان از این طرح بهره برداری می‌شود.

به گفته انارکی محمدی آب آشامیدنی مردم منطقه از این خط خریداری و به دست آنها می رسد و بخشی از این آب هم در صنعت به کار برده می‌شود.

حسن رنجبرعسکری رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان با اشاره به فعالیت بیش از ربع قرن این گفت: هم اکنون در این دانشگاه بیش از 90 رشته در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تدریس می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از 9 هزار دانشجو در این رشته ‌ها مشغول به تحصیل هستند و 9 خوابگاه برای دانشجویان بهره ‌برداری شده است ودانشجویان از این مکان ها بهره مند میشوند.

رنجبر عسکری با بیان اینکه 120 هزار مترمربع فضای دانشگاه با کمک خیران ایجاد شده است خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ ها به سمت نسل سومی پیش می ‌روند و دانشگاه ما با ایجاد مرکز رشد در این راستا گام برداشته که از صاحبان ایده حمایت می ‌کند تا امروز 57 شرکت و مرکز رشد در این دانشگاه دایر شده که 7 شرکت دانش‌ بنیان هستند.

رئیس آموزش و پرورش رفسنجان هم در این نشست بیان کرد: امسال 51 هزار و 620 دانش ‌آموز در مدارس این شهرستان ثبت نام کرده اند.

حسین تقوی  رشیدی زاده افزود: 378 مدرسه با یک هزار و 974 کلاس درس در رفسنجان داریم و در کنکور 98 چهار رتبه زیر 100 و 18 رتبه زیر یک هزار داشتیم که نسبت به سال قبل دوبرابر شده است.

وی کمبود ساختمان آموزشی و کمبود نیرو را دو مشکل عمده و اساسی آموزش و پرورش رفسنجان عنوان کرد و افزود: هنوز تعدادی از کلاس‌ های ما بدون معلم هستند.

رفسنجان با جمعیت بالای 311 هزار نفر در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.