پارک حیات وحش در کرج احداث می‌شود

يکشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۱:۰۰ 5 سال پیش

پارک حیات وحش در کرج احداث می‌شود

عصر سفر- شهردار کرج، از احداث پارک 17 و نیم هکتاری حیات وحش در کرج خبر داد و گفت: فاز نخست این پروژه تا اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از فارس، علی اصغر کمالی‌زاده با اشاره به تکمیل مطالعات و طراحی پروژه پارک حیات وحش کرج اظهار داشت: این پروژه حدود 17 و نیم هکتار است و در نظر داریم آن را در محدوده حصار احداث کنیم. فاز نخست پروژه پارک حیات وحش کرج تا اردیبهشت ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه در صدد هستیم مجموعه‌ای تفرجگاهی در حاشیه این مجموعه احداث کنیم، اظهار کرد: مجموعه تفرجگاهی حاشیه پارک حیات وحش کرج، در محدوده‌ای پنج هکتاری احداث می‌شود. پس از دیوارکشی، فنس‌کشی و احداث جاده‌های تفریحی در محدوده پروژه، گونه های حیات وحش در آن رهاسازی و انبارهای علوفه نیز در این محدوده ایجاد خواهد شد.

شهردار کرج با بیان اینکه اکنون در حال آماده‌سازی اراضی شمالی حصار در محدوده میدان حافظ تا تونل بیلقان برای احداث پروژه پارک حیات وحش شهر هستیم، ادامه هستیم: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا هرچه سریع‌تر مقدمات این پروژه را فراهم و تأسیساتی همچون آب و برق آن را تأمین کنیم.

کمالی‌زاده با بیان اینکه احداث ایستگاه‌های استراحتگاهی، دریاچه و برکه در مجموعه پارک حیات وحش کرج در دستور کار قرار گرفته، مطرح کرد: برای احداث این پروژه حدود چهار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که امیدواریم 100 درصد آن تا پایان سال جاری جذب شود.