فرودگاه اردبیل در آستانه اخذ گواهینامه بین‌المللی

دوشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳:۰۰ 5 سال پیش

فرودگاه اردبیل در آستانه اخذ گواهینامه بین‌المللی

عصر سفر- مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل با اشاره به آماده‌سازی ترمینال جدید و ساختمان پاویون این فرودگاه، گفت: با اتمام بهسازی باند 33-15، این فرودگاه دارای قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای بزرگ نظیر ایرباس 300، ایرباس 340 و بوئینگ 777 می‌شود.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از فارس، سید فخرالدین هاشمی اظهار داشت: پروژه‌های فرودگاه اردبیل از جمله ترمینال جدید و ساختمان پاویون آماده بهره‌برداری است و در سفر آتی هیات دولت و رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

وی درباره ترمینال جدید فرودگاه اردبیل توضیح داد: این ترمینال با مساحت 8100 مترمربع و هزینه‌ای بالغ بر 600 میلیارد ریال از محل اعتبار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ساخته شده و آماده بهره برداری است و از آن می‌توان برای سفرهای داخلی و خارجی استفاده کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل افزود: دومین پروژه این فرودگاه بهسازی ساختمان پاویون (VIP) با هزینه‌ای بالغ بر 10 میلیارد ریال است.

هاشمی درباره پروژه بهسازی سطوح پروازی باند اصلی فرودگاه اردبیل گفت: پروژه بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل (33-15) شامل بهسازی باند، تاکسی وی، اپرون و روشنایی (CATII) با اعتبار 1000 میلیارد ریال در حال اجرا است که به پیشرفت 56 درصدی رسیده و فاز نخست آن در سفر آتی رئیس جمهور ‌به بهره برداری می‌رسد.

وی اظهار داشت: در این طرح کارهای بهسازی باند (زیرسازی و چهار لایه آسفالت)، بهسازی تاکسی وی، بهسازی اپرون و استریپ‌سازی تاکسی‌وی و اپرون انجام می‌شود و با اتمام بهسازی باند 33-15 این فرودگاه دارای قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای بزرگ از جمله A300-A340 و بوئینگ 777 می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل اضافه کرد: پس از این اقدامات برای دریافت گواهینامه بین‌المللی فرودگاه اقدام می‌شود.