۱۱ مسیر هیجان‌انگیز؛ از راه آهن مرگ تا فرودگاه منجمد

چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳:۰۰ 7 سال پیش

۱۱ مسیر هیجان‌انگیز؛ از راه آهن مرگ تا فرودگاه منجمد

عصر سفر- اگر دوستدار سفرهای ماجراجویانه هستید و هیجان را دوست دارید، احتمالا از دیدن مکان هایی همچون ایستگاه قطاری که از وسط بازار میوه و سبزیجات عبور می کند، یا ساحلی که هواپیما در آن فرود می آید، خوشتان خواهد آمد.

سرویس : جهانگردی

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از برترین ها، اگر دوستدار سفرهای ماجراجویانه هستید و هیجان را دوست دارید، احتمالا از دیدن مکان هایی همچون ایستگاه قطاری که از وسط بازار میوه و سبزیجات عبور می کند، یا ساحلی که هواپیما در آن فرود می آید، خوشتان خواهد آمد.

در کشورهای مختلف جهان، مسیرهای هوایی، جاده ای، ریلی و دریایی وجود دارد که به نمونه های استاندارد خود تفاوت های بارزی دارند. از این رو آشنایی با آن ها می تواند برای بسیاری از ما جذاب باشد. به همین خاطر، از شما دعوت می کنیم تا 11 نمونه از راه های عجیب دنیا را زیر مشاهده کنید.

1- ریل قطار Maeklong در کشور تایلند

در نگاه اول همه چیز کاملا عادی به نظر می رسد: در دو طرف یک ریل آهن، دستفروش ها میوه، سبزیجات و مرغ و ماهی رابساط کرده اند و به خرید و فروش خود مشغولند.

اما با شنیدن صدای قطار، داستان عوض می شود. قطار شهری چندین بار در روز از وسط این بازار عبور کند. هر عبور قطار یک همهمه بزرگ در میان مردم ایجاد می کند تا از روی ریل بیرون رفته و اجازه تردد این وسیله نقلیه را بدهند

البته این قطار سرعت بسیار کمی دارد و با سرعت 30 کیلومتر در ساعت حرکت می کند.

2- فرودگاه بین المللی شاهدخت جولیانا: فرود ترسناک

هر هواپیمایی به طور متوسط به 2500 متر باند فرود نیاز دارند تا بتوانند در سلامت کامل به زمین بنشینند. اما باند فرود فرودگاه بین المللی شاهدخت جولیانا فقط 2273 متر درازا دارد و برخی از بزرگ ترین هواپیماهای جهان همچون A340ها و A747ها در این فرودگاه، فرود می آیند.

اما موضوع هیجان‌انگیزتر و البته ترسناک تر ماجرا اینجاست که هواپیماها باید در ارتفاع پایین و از روی مردم در ساحل عبور کنند.

3- راه‌آهن مرگ در تایلند

 

راه‌آهن مرگ یا راه‌آهن بورما در استان کانچانبوری در تایلند در مرز میانمار واقع شده است. این راه‌آهن که در زمان جنگ جهانی دوم توسط ژاپنی ها ساخته شده، از میان جنگل های انبوه و کوهستان های پرشیب عبور می کند.

دلیل نامگذاری آن به راه‌آهن مرگ این است که در طول ساخت این مسیر 90 هزار کارگر و بیش از 12 هزار اسیر متفقین جان خود را از دست داده اند.

4- فرودگاه گیزبورن در نیوزیلند

این فرودگاه در کرانه شمالی جزیره در نیوزیلند واقع شده است و یکی از عجیب ترین فرودگاه های جهان بشمار می رود. به این خاطر که هیچ راه‌آهنی از وسط یک فرودگاه در هیچ کشور جهان عبور نمی کند. با اینکه این امر بسیار خطرناک به نظر می رسد، اما بدون هیچ مشکلی، قطار و هواپیماها از کنار هم عبور می کنند.

5-  جاده تونلی گوالیانگ

این جاده بسیار ترسناک در Huixian، واقع در ژیانگژانگ در استان هنان کشور چین قرار دارد. این جاده 5 متر ارتفاع و 4 متر عرض دارد و در دهه 1970 میلادی توسط 13 مرد روستایی ساخته شده است. مفهوم نام این جاده این است: مسیری که هیچ اشتباهی برنمی دارد! یعنی با کوچک ترین اشتباه در رانندگی، جان خود را به خطر خواهید انداخت. به همین خاطر یکی از خطرناک ترین جاده های جهان محسوب می شود.

6- فرودگاه صبا: کوتاه ترین باند فرودگاهی جهان

یکی از فرودگاه های خطرناک برای فرود در جهان صباست که در 45 کیلومتری جنوب جزیره سنت مارتین قرار دارد؛ کشوری که تحت پادشاهی هلند ساخته شده است. فرودگاه صبا با درازای 400 متر کوتاه ترین باند فرودگاهی تجاری جهان محسوب می شود. فرود در این باند برای بیشتر خلبان ها از سراسر دنیا بسیار دشوار است زیرا با یک اشتباه کوچک، ممکن است جان خود و مسافران را به خطر بیندازند.

7- ترِن ا لاس نوبِس در آرژانتین

خط راه‌آهنی که شمال‌غربی کشور آرژانتین را به مرز شیلی متصل می کند از روی رشته‌ کوه‌های آند می‌گذرد. این مسیر ریلی از سالتا آنتوفاگاستا عبو می کند و بخشی از کمپانی راه‌آهن بلگارنوست.

این ریل‌آهن در ارتفاع 4220 متری از سطح دریا واقع شده و پنجمین راه‌آهن مرتفع دنیا بشمار می‌رود.

8- راه‌آهن‌ چینای-رامشوارام در کشور هند

این راه‌آهن جزیره رامشوارام را به سرزمین اصلی در بخش جنوبی کشور هند متصل می کند. نام این مسیر ریلی در فهرست میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده است. پلی با ستون های بسیار کوتاه و ارتفاع 2065 متری روی آب، بخشی از این راه‌آهن را تشکیل داده است.

وقتی قطار از روی پل عبور می‌کند، هیچ منظره ای جز آب دریا دیده نمی شود. این طور به‌نظر می رسد که قطار روی آب حرکت می کند.

9-  جاده جلال آباد در کابل

این جاده به محل استقرار طالبان منتهی می شود و در میانه ناکجاآباد واقع شده است. این جاده 65 کیلومتری از میان کوه های صخره ای که هیچ سکونت‌گاهی ندارد، عبور کرده و یکی از خطرناک ترین جاده های جهان لقب گرفته است. علاوه بر عدم امنیت جاده ای، این مسیر پیچ های باریک و با شیب زیاد هم در فاصله 600 متری دارد و راننده ها هم بدون رعایت جوانب احتیاط از هم سبقت می گیرند و همه این موارد در کنار هم باعث شده تا جاده جلال آباد یکی از ترسناک ترین و خطرناک ترین جاده های جهان باشد.

10- راه‌آهن بنگلادش در کشور بنگلادش

ازدحام جمعیت و سوار شدن بر سقف قطارها در کشور بنگلادش یک امر کاملا عادی بشمار می رود. بنگلادش یکی از پرجمعیت ترین کشورهای جهان است و شبکه حمل و نقل ریلی این کشور چندان وسیع نیست.

در نتیجه نمی تواند پاسخگوی ازدحام مسافران باشد. از این رو، مردم برای رسیدن به مقاصد خود خطرات رفتن به سقف قطار را به جان خریده و به سفرهای داخل شهری خود می پردازند.

11- آنترکتیکا (قطب جنوب): فرودگاهی با زمین های منجمد و لیز

سردترین بخش کره زمین هیچ باند فرودگاه سنگفرش شده ای ندارد. بنابراین، هواپیماها باید روی سطح یخ فرود بیایند. اما مساله ترسناک ماجرا این است که وزن هواپیما ممکن است به تخته های یخ فشار بیاورند و موجب ترک برداشتن آن ها بشوند. در ثانی، گیر کردن در برف و بوران نیز از دیگر خطرات فرود هواپیماها در قطب جنوب بشمار می رود.

12- بزرگراه جیمز دبلیو دالتون در کشور آلاسکا

جیمز دبلیو دالتون که با نام بزرگراه شماره 11 آلاسکا نیز شناخته می شود یکی از پرچالش ترین جاده ها در زمین است. این جاده با درازای 666 کیلومتر از بزرگراه الیوت در فربانکز شروع شده و تا ددهورس در نزدیکی اقیانوس قطب شمال پایان می یابد. این بزرگراه در وسط ناکجاآباد واقع شده است و کمتر از یکهزار نفر در آن محدوده ساکن هستند. فقط سه پمپ بنزین در تمام طول بزرگراه وجود دارد.

آب و هوای سرد، بادهای منجمد و جاده های پوشیده از برف دلیل ترسناکی و خطرناکی این جاده هستند.

13- پل رودخانه ویتیم در سیبری

رودخانه Vitim  در سیبری واقع شده است و شاخه ای از رود لنا محسوب می شود. این رود با عرض 1٫8 متری یکی از معدود مسیرهایی را در خود جا داده که ماشین ها می توانند از آن عبور کنند.

البته این جاده چوبی هیچ محافظ یا فنسی ندارد و با 570 متر امتداد، یکی از خطرناک ترین جاده های جهان محسوب می شود. این پل چوبی و قدیمی در بیشتر روزهای سال یخ زده و لیز است و تردد از آن بازی با مرگ بشمار می رود.

14- ایستگاه راه آهن مومبای در هندوستان

راه‌آهن های هند یکی از پرجمعیت ترین ها در دنیا محسوب می شوند. مردم محلی مومبای برای سفرهای خود از قطار استفاده می کنند که همیشه مملو از جمعیت است.

به طوری که بر اساس آمار، روزانه 7٫6 میلیون نفر با این خط سفر می کنند

15- زوجی لا پاس در هند

یکی دیگر از خطرناک ترین و صعب العبورترین جاده های جهان در هند واقع شده است. این تنها جاده ای است که راه ارتباطی مردم لاداخ و دیگر مناطق جهان را میسر می سازد.

زوجی لا پاس  با 9 کیلومتر بلندی، کشمیر و لاداخ را در دل کوهستان و در ارتفاع 3528 متری به هم وصل می کند. این جاده هیچ محافظی در حاشیه خود ندارد و از این رو، کوچک ترین اشتباهی منجر به مرگ راننده ها یا مسافران خواهد شد.