اهمیت توسعه ایستگاه های راه آهن با در نظر گرفتن اکوسیستم شهری

دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰:۰۰ 5 سال پیش

اهمیت توسعه ایستگاه های راه آهن با در نظر گرفتن اکوسیستم شهری

عصر سفر- مدیر اجرایی اتحادیه بین المللی راه آهن ها چالش آینده بخش راه آهن را توسعه اطراف ایستگاه ها در شهرها و محیط زیست شهری عنوان کرد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر » به نقل از مهر، فرانسوا داون مدیر اجرایی اتحادیه بین المللی راه آهن ها صبح امروز در هفتمین کنفرانس بین الملی ایستگاه های آینده گفت: در خصوص طراحی ایستگاه های راه آهن ها بررسی های فنی جدیدی داشته ایم و با توجه به اینکه در عصر دیجیتال زندگی می کنیم به این نتیجه رسیدیم باید ایستگاه های راه آهن شبیه سازی شوند.

وی افزود: همچنین در این شبیه سازی، مدل اکوسیستم و محیط زیست اطراف ایستگاه ها در شهرها طراحی و مدل سازی شود.

داون با بیان اینکه برای ساخت راه آهن مدرن نیازمند مدل سازی هستیم، یادآور شد: از دیگر مواردی که در ایستگاه های آینده باید مورد توجه قرار گیرد نقش مدیریت ایستگاه ها و نحوه تامین مالی توسعه ایستگاه است.

مدیر اجرایی اتحادیه بین المللی راه آهن ها با بیان اینکه رویکرد سیستماتیک به راه آهن داریم، گفت: قرار است ایستگاه های راه آهن در آینده چالش های شهرها را که مهمترین آن آلودگی است برطرف کنند.

به گفته داون، تا سال 2050، دو سوم جمعیت دنیا در شهرها زندگی می کنند. در حال حاضر این شاخص 55 درصد است بنابراین این ایستگاه ها هستند که در سال های آینده به کمک رفع آلودگی و ترافیک شهرها می آیند.

وی با تاکید بر لزوم افزایش خدمات حمل و نقل ریلی تصریح کرد: توقعات مسافران ریلی افزایش یافته و آنها خواهان افزایش سرعت و همزمان توسعه اکوسیستم اطراف ایستگاه ها هستند. بنابراین ما باید توقعات آنها را در نظر داشته باشیم.

داون خاطرنشان کرد: در گذشته چالش راه آهن در توسعه زیرساخت های ریلی بود اما در حال حاضر  چالش راه آهن به شهرها و توسعه اطراف ایستگاه ها در داخل شهرها معطوف شده است.

مدیر اجرایی اتحادیه بین المللی راه آهن ها سرعت رشد جمعیت ایران را یادآور شد و افزود: ایستگاه های درون شهری راه آهن باید افزایش یابد تا به جابجایی سریعتر کمک کند همچنین دیدگاه ما به حمل و نقل باید ازمحدوده ریلی فراتر رفته و همه انواع حمل و نقل در شهرها همچون اتوبوس، مترو، دوچرخه و موتورسواران در ایستگاه های راه آهن درون شهری لحاظ شود.