پرداخت تسهیلات به اقامتگاه‌های بوم‌گردی تا سقف ۱۰۰ میلیون بدون تغییر کاربری

شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵:۰۰ 5 سال پیش

پرداخت تسهیلات به اقامتگاه‌های بوم‌گردی تا سقف ۱۰۰ میلیون بدون تغییر کاربری

عصر سفر-مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات این اداره در خصوص رونق گردشگری، گفت: برای پرداخت تسهیلات تا سقف 100 میلیون تومان برای اقامتگاه‌های بومگردی نیاز به تغییر کاربری نیست.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از فارس، مهرداد جوادی صبح امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حدود 448 اشتغال به وسیله اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سامانه رصد در سال‌جاری به ثبت‌ رسیده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال بیش از تعهد در این حوزه اشتغال ایجاد شود؛ به‌همین منظور تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد برکت برای ایجاد 120 شغل در چهارمحال و بختیاری منعقد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اقدامات این اداره در خصوص رونق در بخش گردشگری، خاطرنشان کرد: برای پرداخت تسهیلات تا سقف 100 میلیون تومان برای اقامتگاه‌های بومگردی نیاز به تغییر کاربری نیست.

وی ادامه داد: 10 بسته سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری در مناطقی از جمله منطقه چری، بازفت، پل زمانخان، هتل شلمزار، سورشجان، گهرو و ... در حال تهیه و زیرساخت‌های آن نیز فراهم شده است.

جوادی از تهیه 50 بسته سرمایه‌گذاری در چهارمحال  و بختیاری تا سال 1400 خبر داد و اظهار کرد: پیگیری‌هایی برای واگذاری طرح‌های گردشگری در منطقه منظریه شهرکرد، هتل گودال چشمه و گردنه باباولی انجام شده است که برآورد هزینه برای اجرای طرح در گردنه باباولی 335 میلیارد ریال با اشتغالزایی یک هزار و 400 نفر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: اجرای 10 طرح توسعه کمپینگ گردشگری و طبیعت‌گردی در دوپلان، کارون 4، پیرغار، غاریخی چما، مجتمع آفتاب چغاخور، بازفت، گردبیشه گندمان و ... در دستور کار قرار دارد.

وی از فعال شدن تعاونی صنایع دستی در راستای حمایت از کارآفرینی در چهارمحال و بختیاری خبر داد و عنوان کرد: درصدد هستیم مواداولیه را در اختیار تولیدکنندگان صنایع‌دستی در کارگاه‌های کوچک قرار دهیم.

جوادی در پایان توضیح داد: همچنین در راستای اشتغالزایی واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد.