بدون اینترنت گردشگری بین‌المللی تعطیل است

دوشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰:۰۰ 5 سال پیش

بدون اینترنت گردشگری بین‌المللی تعطیل است

عصر سفر- معاون گردشگری میراث فرهنگی البرز گفت: واقعیت این است در شرایط فعلی برخی سفرهای داخلی مثل سفر به کیش از سفر به آنکارای ترکیه نیز گرانتر تمام می‌شود که همین باعث می‌شود گردشگران از انجام سفرهای داخلی دلسرد شوند.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، احمد ترکاشوند با اشاره به آثار مخرب قطع شدن اینترنت بر صنعت گردشگری اظهار کرد: قطعی اینترنت و  عدم دسترسی به شبکه‌های مجازی باعث قطع ارتباط دفاتر و شرکت‌های خدمات گردشگری و مسافرتی کشور با همتایان خارجی خود شده است.

وی ادامه داد: ارتباط دفاتر خدمات گردشگری داخلی با دفاتر مسافرتی فعال در سایر کشورها که شامل مواردی چون مراودات مالی، رزو هتل، اخذ ویزا، هماهنگی با راهنمایان گردشگری و ... با اینترنت انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قطعی اینترنت به معنی مختل شدن فعالیت‌ها و امور بین المللی دفاتر خدمات مسافرتی است، گفت: این اختلال فعالیت و درآمدزایی این دفاتر را با مشکلات جدی روبه رو می‌کند و تهدیدی برای صنعت گردشگری است.

ترکاشوند با بیان اینکه آسیبی که قطعی اینترنت به گردشگری داخلی وارد می‌کند کمتر از گردشگری خارجی است، افزود: دفاتر خدمات گردشگری برای برگزاری تورهای داخلی از فضای مجازی و اینترنت بیشتر برای تبلیغات استفاده می‌کنند و اگر اینترنت قطع باشد چاره‌ای جز بازگشت به شیوه‌های سنتی اطلاع رسانی مثل نصب بیلبورد، بنر، توزیع تراکت و ... ندارند که این امر در گذشته نیز صورت می گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: اثرگذاری منفی قطعی اینترنت برگردشگری خارجی به هیچ وجه قابل مقایسه با تاثیر منفی آن بر برگزاری تورهای داخلی نیست.

وی با اشاره به اینکه فعالیت دفاتر در حوزه گردشگری داخلی راهی برای جبران بخشی از هزینه‌های بالای اداره دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری اضافه کرد: با توجه به هزینه‌های بالای حمل و نقل، خورد و خوراک مسافران، اقامت و ... برگزاری تورهای داخلی سود چندانی برای صاحبان دفاتر خدمات گردشگری ندارد و تنها راهی برای ادامه فعالیت آنها است.

ترکاشوند ادامه داد: واقعیت این است در شرایط فعلی برخی سفرهای داخلی مثل سفر به کیش از سفر به آنکارای ترکیه نیز گرانتر تمام می‌شود که همین باعث می شود گردشگران از انجام سفرهای داخلی دلسرد شوند.

وی با اشاره به تاثیر گران شدن بنزین بر صنعت گردشگری گفت: با گران شدن بنزین هزینه ترانسفر و حمل و نقل تورهای گردشگری زیاد می‌شود  که این امر باعث افزایش قیمت نهایی تور خواهد شد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی البرز افزود: در شرایط اقتصادی فعلی، این گرانی باعث کاهش استقبال مردم از گردشگری داخلی خواهد شد.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه بسیاری از مردم برای مسافرت از خودروی شخصی خود استفاده می کنند، گران شدن بنزین در میزان سفر آنها نیز تاثیر می‌گذارد که این امر در نهایت به ضرر صنعت گردشگری است.

این مسئول خاطر نشان کرد: گران شدن بنزین و قطعی اینترنت مثل تیغی دو لبه است که در نهایت به صنعت گردشگری آسیب می‌رساند.