۲ هزار واحد اقامتگاه بوم‌گردی در کشور فعال است

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸:۰۰ 5 سال پیش

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

۲ هزار واحد اقامتگاه بوم‌گردی در کشور فعال است

عصر سفر- وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام‌کرد: با هدف توسعه گردشگری در کشور و ایجاد بازارهای جدید در کشورهای هدف، تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در کشور از 400 واحد به 2 هزار واحد افزایش یافته است.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا، علی اصغر مونسان در جلسه بهره‌برداری از طرح‌های این اداره کل گفت: تنوع تعداد واحدهای بوم‌گردی و نیز تنوع خدمات گردشگری به ویژه در زمینه طبیعت‌گردی، گردشگری سلامت موجب توسعه ظرفیت‌های گردشگری در کشور شده و باید این ظرفیت‌ها در کشورهای هدف نیز تبلیغ شود.

وی همچنین افزود: هم اکنون 2 هزار و 450 پروژه گردشگری با 19 میلیون متر مربع فضای قابل استفاده و چهار هزار پروژه مرمت و بازسازی آثار تاریخی در دست اجرا است.

مونسان از صدور پنج هزار و 200 موافقت اصولی گردشگری در دولت دوازدهم خبر داد و گفت: این امر نشان‌دهنده توجه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به صنعت گردشگری بوده و زمینه‌ساز توسعه گردشگری کشور در آینده است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به ضرورت توجه به صنعت گردشگری برای ارتقای جایگاه این صنعت به رتبه اول و دوم در اقتصاد کشور اظهارکرد: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری موجب توقف مهاجرت و حتی معکوس شدن آن می‌شود.

وی بیان‌کرد: افتتاح مداوم موزه‌های غیردولتی و ثبت زنجیره‌ای آثار تاریخی و طبیعی کشور از جمله جنگل‌های هیرکانی به طول 850 کیلومتر در پنج استان و کویر لوت در فهرست آثار جهانی از اقدامات مهمی است که می‌تواند زمینه توسعه همه‌جانبه صنعت گردشگری را در ایران بدنبال داشته باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین با اشاره به تدوین سند توسعه گردشگری کشور و آغاز عملیات برای تصویب برش استانی این سند در استان‌های مختلف کشور افزود: در این سند برنامه عملیاتی و برند کشور در حوزه گردشگری کشور تدوین و مشخص شده است.

وی اعلام‌کرد: اردبیل به عنوان شهر گردشگرپذیر معرفی شده و 2 شهر سرعین و مشگین‌شهر هم به زودی به عنوان شهرهای گردشگرپذیر معرفی می‌شود.

وی توجه به بازارهای هدف در کشورهای دیگر را گامی مهم در توسعه گردشگری دانست و ادامه‌داد: در این زمینه لغو روادید با کشور عمان دستاورد مطلوب داشته و بر این اساس لغو روادید با کشور چین نیز دنبال می‌شود.

مونسان، با تاکید بر ادامه سیاست ثبت زنجیره‌ای آثار تاریخی در کشور اظهارکرد: با هدف تقویت گردشگری شهرها، پنج گروه گردشگری شهرها شامل شهر مستعد توسعه گردشگری، شهر متعهد به توسعه گردشگری، شهر گردشگرپذیر، شهر مقصد گردشگری و شهر دوستدار گردشگر تعریف شده است.

به گزارش ایرنا، در جریان سفر علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور به استان اردبیل، 29 پروژه گردشگری با سرمایه‌گذاری بالغ یک هزار و 780 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و 400 میلیارد ریال اعتبار جدید نیز برای توسعه میراث فرهنگی و گردشگری این استان ابلاغ شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در سفر خود به استان اردبیل پروژه ساماندهی بقعه شیخ کلخوران، منطقه نمونه گردشگری شورابیل، موزه صنایع دستی، دروازه عالی قاپو، هتل سارای و پل تمام شیشه‌ای هیر را افتتاح کرد.