افتتاح ١٢ اقامتگاه بومگردی و گردشگری تا پایان سال در قوچان

پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۴:۰۰ 4 سال پیش

افتتاح ١٢ اقامتگاه بومگردی و گردشگری تا پایان سال در قوچان

عصر سفر- سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قوچان گفت: مجوز ١٢ اقامتگاه بومگردی و گردشگری در شهرستان قوچان گرفته شده است که تا پایان سال افتتاح خواهند شد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصرسفر» به نقل از ایلنا، اقامتگاه بومگردی و گردشگری بای پولاد در روستای دربادام و در شهرباجگیران با حضور مسئولین  استان خراسان رضوی و شهرستان قوچان افتتاح شد.

یوسف بید خوری، معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در حاشیه این افتتاحیه و در جمع خبرنگاران به ایجاد تفاهم‌نامه‌ای بین وزرات نیرو و وزرات صنایع و گردشگری کشور اشاره کرد و اظهار داشت: برای ایجاد اقامتگاه های بومگردی و گردشگری باید سرمایه گذار پای کار بیاید که که خوشبختانه توافق نامه هایی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

وی در خصوص بومگردی و گردشگری منطقه شمخال بیان کرد: برای اقامتگاه بومگردی و گردشگری در این منطقه موافقت های اولیه انجام شده تنها  مشکل ما در شمخال نبود مکان برای اقامت می باشد. این منطقه بخاطر طولانی بودن و منحصر ب فرد بودن مسیر  یکی از مناطق گردشگری خراسان محسوب می شود.

بیدخوری در ادامه پیرامون فروش محصولات کشاورزی، گفت: قوچان بخاطر قدمت تاریخی و فضای خوش آب و هوا بسیار مورد  توجه گردشگر و مسافر می باشد و بخاطر تنوع محصولات کشاورزی می توانیم جذب سرمایه گذار در بخش گردشگری و کشاورزی هم داشته باشیم تا مسلفر و گردشگر تنها بخاطر یک منطقه سفر نکند و این موضوع به حضور بیشتر گردشگر، معرفی و  فروش محصولات کشاورزی نیز کمک خواهد کرد.

عباس رضا زاده سرپرست فرمانداری شهرستان قوچان نیز با حضور در این افتتاحیه گفت: برای تبدیل شدن نمایندگی گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان قوچان به اداره یکسری امتیازات کم داشتیم که طی پیگیری هایی که در دو سال گذشته انجام شده، مجوز لازم صادر برای این کار شده است و به زودی شاهد این خبر خوش خواهیم بود که نمایندگی به اداره ارتقا خواهد یافت.

جواد رجبی سرپرست نمایندگی گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان قوچان همچنین در حاشیه این افتتاحیه اعلام کرد: توانستیم از ابتدای سال 98 تا کنون مجوز 12 اقامتگاه بومگردی و گردشگری را بگیریم که تا آخر سال 99 تمام این 12 اقامتگاه افتتاح خواهد شد.