گردشگری راهبرد مبارزاتی ایران علیه مخالفان فرهنگی و سیاسی

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸:۰۰ 5 سال پیش

یزد جهانی در پاسخ به تهدید فرهنگی ترامپ:

گردشگری راهبرد مبارزاتی ایران علیه مخالفان فرهنگی و سیاسی

عصر سفر-مدیر پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد تهدید کانون‌های فرهنگی ایران از سوی رییس جمهور آمریکا را نوعی توهین سیاسی بی‌ادبانه و ساده‌لوحانه به جامعه بشری خواند و با اشاره به تهدیدناپذیری فرهنگ در دنیا، گفت: تحقق این تهدید با توجه به قوانین محکم و وجود مجامع جهانی متعدد امکان‌پذیر نیست.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، «محسن عباسی هرفته» در پی تهدید فرهنگی «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا، اظهار کرد: هر چند بحث تهدید فرهنگی از سوی یک مقام رسمی که کشورش در عضویت بسیاری از مجامع جهانی مانند کنوانسیون میراث جهانی است، از نظر عرف دیپلماتیک عجیب بود اما از شخص «دونالد ترامپ» به علت اتفاقات قبلی مانند کاهش بودجه محیط زیستی آمریکا و خروجش از معاهدات زیست محیطی بعید و دور از انتظار هم نبود.

وی با بیان این که تهدید 52 کانون فرهنگی ایران، شخصیت واقعی رییس جمهور آمریکا را بیشتر برای مردم دنیا نمایان کرده است، گفت: بیشتر مجامع فرهنگی دنیا مانند ایکوم، ایکوموس و حتی مراکز فرهنگی معتبر دنیا مانند بریتیش میوزیوم انگلیس نسبت به این مسئله با ارائه بیانیه رسمی انتقاد کردند.

این مسئول با تاکید بر تهدیدناپذیری فرهنگ در دنیا، تصریح کرد: براساس قوانین بین‌المللی میراث، ابنیه تاریخی و فرهنگ یک کشور تنها به همان کشور تعلق ندارد بلکه از آن تمام مردم دنیا حتی مردم آمریکاست و این تهدید به نوعی تهدید فرهنگ و تمدن همه دنیا و کل بشریت محسوب می‌شود.

عباسی هرفته، این تهدید را نوعی توهین سیاسی بی‌ادبانه و ساده لوحانه به جامعه بشری برشمرد و افزود: تحقق این تهدید با توجه به قوانین محکم و وجود مجامع جهانی متعدد امکان‌پذیر نیست لذا این مسئول آمریکایی تنها در قالب این بلوف سیاسی، شخصیت بی‌فرهنگ خود را به مردم دنیا نشان داد.

وی با اشاره به ماهیت صلح طلب فرهنگ ایران زمین، خاطرنشان کرد: ایرانیان در طول تاریخ مردمانی صلح طلب، اهل مدارا و سازگاری بودند و همین مسئله منجر به ماندگاری هر چه بیشتر فرهنگ ایرانی در دنیا شده است به طوری که حتی در زمان حمله مغول‌ها که از وحشیانه‌ترین تهاجمات در طول تاریخ ایران به شمار می‌رود، ایرانیان نه تنها توانستند به دربار این حاکمان نفوذ کنند و آن‌ها را تحت مدیریت هوشمندانه خود درآورند بلکه به افراد قابل اعتماد این حکام تبدیل شدند و توانستند آن‌ها را به دین اسلام فرا بخوانند و تمدن دوره ایلخانی را خلق کنند.

مدیر پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد در پایان از تغییر دیدگاه بسیاری از گردشگران خارجی پس از سفر به ایران یاد کرد و گفت: ما می‌توانیم فرهنگ صلح‌طلب و مهمان دوستی خود را در قالب گردشگری صلح به مردم دنیا عرضه کنیم چرا که امروزه گردشگری یک راهبرد مبارزاتی مهم در دنیا علیه مخالفان فرهنگی و حتی سیاسی ایران و کسانی‌است که خواستار انزوای کشورمان هستند.