افزایش پروازهای تاخیردار ۱۴ ایرلاین

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸:۰۰ 5 سال پیش

ثبت رشد منفی برای 2 شرکت هواپیمایی;

افزایش پروازهای تاخیردار ۱۴ ایرلاین

عصر سفر- آمار رسمی نشان می‌دهد میانگین پروازهای تاخیردار طی آذر 98 در مقایسه با شهریور امسال حدود 14 درصد افزایش یافته و شرکت‌های سپهران، تابان، ساها و ایران‌ایر در بازه یاد شده بیشترین افزایش پرواز تاخیردار را ثبت کرده‌اند.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از تسنیم، بر اساس جدیدترین آمار سازمان هواپیمایی کشوری در آذرماه امسال بیشترین تاخیرات پروازی به ترتیب متعلق به تابان (61درصد)، سپهران (52 درصد)، زاگرس (48) و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (46 درصد) بوده است. کمترین پرواز تاخیردار نیز را با 20 درصد هواپیمایی پویا ایر ثبت کرده است.

بررسی پروازهای تاخیردار شرکت‌های هواپیمایی داخلی در شهریور امسال (سومین ماه تابستان) و مقایسه آن با پروازهای تاخیردار آذر (سومین ماه پاییز 98) حاکی از آن است که به جز دو ایرلاین ماهان و کاسپین، سایر شرکت‌های هواپیمایی روند صعودی در این شاخص داشته اند.

بر اساس آمار سازمان هواپیمایی کشوری هواپیمایی ماهان در شهریور امسال 37 درصد پرواز تاخیردار داشت که در آذرماه با کاهش یک درصدی به 36 درصد رسیده است. هواپیمایی کاسپین نیز در بازه مورد اشاره پروازهای تاخیردار خود را 8 درصد کاهش داده است.

در مجموع 14 ایرلاین دیگر همگی روند رو به رشدی را در پروازهای تاخیردار طی کرده‌اند. در صدر این فهرست هواپیمایی سپهران قرار دارد. پروازهای تاخیردار این ایرلاین طی آذرماه در مقایسه با شهریور 98 بالغ بر 35 درصد افزایش یافته است. هواپیمایی تابان که رکوردار تاخیرات پروازی آذرماه است نیز 27 درصد نسبت به شهریور افزایش پروازهای تاخیردار داشته است.

هواپیمایی ساها نیز از 8 درصد شهریور ماه پروازهای تاخیردار خود را به 33 درصد افزایش داده است. هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز جزو چهار شرکت صدرنشین افزایش پروازهای تاخیردار است؛‌ این ایرلاین نیز 23 درصد بر پروازهای تاخیردار خود افزوده است.

در مجموع متوسط پروازهای تاخیردار شرکت‌های هواپیمایی در شهریور ماه حدود 26 درصد بوده که این رقم در آذرماه به حدود 40 درصد افزایش یافته است.