استقبال یونان از توسعه گردشگری با ایران

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹:۰۰ 5 سال پیش

استقبال یونان از توسعه گردشگری با ایران

عصر سفر- وزیر گردشگری یونان در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران با وی از توسعه همکاری در زمینه گردشگری استقبال کرد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا، " خریس تئوخریس" وزیر گردشگری یونان در دیدار" احمد نادری" سفیر ایران گفت: ایران دارای فرهنگی غنی و تمدنی چند هزار ساله است و آتن از توسعه همکاری در زمینه گردشگری با این کشور متمدن استقبال می کند.

خریس تئو خریس، وزیر گردشگری یونان در دیدار با نادری سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اشتراکات تمدنی میان ایران و یونان از ایده های سفیر ایران در ارتقای روابط گردشگری بین دو کشور استقبال کرد.

وی در این دیدار گفت : در چارچوب ظرفیت های موجود، یونان آماده همکاری با ایران در حوزه گردشگری است.

وزیر گردشگری یونان در ادامه تصریح کرد: صنعت گردشگری یک صنعت میان بخشی است و برای ارتقای آن می بایست همکاری گسترده ای میان بخش های مختلف از جمله بخش های سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی وجود داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد بتواند در آینده از نزدیک از  آثار تمدنی و تاریخی و نیز میراث فرهنگی و صنایع دستی ایران دیدار کند.

وزیر گردشگری یونان همچنین با اظهار این مطلب که،‌ مقامات کشورش به ارزش و عظمت ایران و نقش ارزنده این کشور در سطح جهانی آگاهی دارند، اضافه کرد : دو کشور ایران و یونان مهد تمدن بوده اند و دارای اشتراکات تمدنی زیادی هستند و این باعث شده در هزاره های گذشته بهترین روابط را با هم داشته باشند.

نادری سفیر ایران نیز در این دیدار با اشاره به اینکه دو کشور به پشتوانه اشتراکات فرهنگی و تمدنی خود در طی قرون گذشته از روابط تاریخی، سنتی ودوستانه خوبی برخوردارند گفت می بایست از این ظرفیت تاریخی برای ارتقای مناسبات دوجانبه در تمامی حوزه ها بویژه حوزه گردشگری استفاده کرد.

نادری همچنین ضمن بیان زمینه ها و سوابق تاریخی و فرهنگی ایران و اشاره به تاثیر فرهنگ و تمدن ایران بر حوزه های مختلف تمدن بشری، خواستار همکاریهای بیشتر دو کشور صاحب تمدن ایران و یونان در این زمینه شد.

سفیر ایران گفت: مقامات و شخصیتهای سیاسی و غیرسیاسی در دو کشور باید نسبت به حفظ مناسبات تاریخی دو کشور پاسداری و مراقبت لازم را معمول داشته و از ورود به حاشیه ها و اظهاراتی که ممکن است به روابط خوب و حسنه بین دو کشور آسیب وارد می کند، خودداری نمایند.

در این دیدار کلیه حوزه های همکاری برای توسعه گردشگری مورد بحث و مذاکره قرار گرفت.