توضیحات راه‌‌آهن درباره انجام فریضه نماز صبح در قطار امروز مشهد - تهران

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰:۰۰ 5 سال پیش

توضیحات راه‌‌آهن درباره انجام فریضه نماز صبح در قطار امروز مشهد - تهران

عصر سفر- مقام مسؤول راه‌آهن درباره تأکید مسؤولان قطار صبح امروز مشهد - تهران مبنی بر انجام فریضه نماز صبح در داخل قطار توضیحات ارائه داد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از فارس، یکی از مسافران قطار امروز صبح مشهد - تهران در گلایه‌ای که به خبرگزاری فارس ارسال کرده و خواستار پیگیری آن شده بود، اعلام کرد که در قطار صبح امروز مشهد - تهران متولیان برای نماز صبح توقف نکردند و نماز مسافران قضا شده است.

در این راستا موضوع را از مدیرکل روابط عمومی راه‌آهن پیگیری کردیم که وی در این باره به خبرنگار فارس، گفت: قطار مشهد - تهران شماره 371 یازدهم بهمن ماه 98 به علت خرابی دیزل در بلاک گیلان - شیرین چشمه و عدم امکان اعزام از بلاک زوج (دو قطار قبل از این قطار اعزام شده بودند) از ساعت 5:05 تا ساعت 5:55 در ایستگاه گیلان متوقف شده بود.

صادق سکری افزود: با عنایت به عدم وجود نمازخانه و سه ایستگاه باقی‌مانده تا ایستگاه شاهرود و اینکه نماز در ایستگاه شاهرود قضا می‌شد (اذان صبح در شاهرود 5:25 و طلوع آفتاب 6:50 است) بنا بر این کنترلر و رئیس قطار به اجبار تصمیم به اعلام نماز صبح در ایستگاه بسطام که فاقد نمازخانه است گرفتند و به مسافران اعلام کردند که در داخل قطار نماز صبح خود را بجا بیاورند زیرا اگر به ایستگاه بعد می‌رسیدند نماز مسافران قضا شد.

سکری ادامه داد: حتی بین مسافران این قطار تعدادی مُهر و سجاده جهت اقامه نماز ارائه شد تا نماز مسافران قضا نشود.