برخورد با خرید و فروش بلیت قطارهای نوروز در اپلیکیشن‌های موبایلی

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۷:۰۰ 5 سال پیش

معاون راه آهن خبر داد؛

برخورد با خرید و فروش بلیت قطارهای نوروز در اپلیکیشن‌های موبایلی

عصر سفر- معاون مسافری راه آهن از برخورد با تخلف خرید بلیت قطار و فروش آن در اپلیکیشن های مشهور فروش اینترنتی خبر داد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از مهر، میرحسن موسوی امروز شنبه 12 بهمن ماه در نشست خبری که عصر امروز برگزار شد، اظهار داشت: شرکت راه آهن به عنوان نماینده دولت قرار است از نوسازی واگن‌های سی سال توسط شرکت‌های واگن ساز حمایت کند. به همین دلیل شرکت‌های ریلی واگن‌های فرسوده خود را در اختیار واگن سازان گذاشته اند تا با نوسازی کامل بار دیگر در چرخه حمل و نقل ریلی قرار بگیرند.

معاون مسافری راه آهن درباره سفرهای نوروزی پیش رو گفت: طی سال‌های اخیر 5 مرکز استان به شبکه ریلی متصل شد که در نوروز 99 برای نخستین بار مسیر بستان آباد به مشهد در برنامه فروش بلیت قرار دهند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره کندی سیستم فروش آنلاین بلیت قطار در ایام پیک گفت: با توجه به این موضوع سیستم فروش را ارتقا داده ایم تا در اثر ترافیک متقاضیان این سیستم متوقف نشود. با این حال به دلیل اینکه متقاضی خرید اینترنتی بلیت تهران- مشهد در روزهای 27 و 28 اسفند بسیار بالاست معمولاً در کمتر از چند دقیقه همه بلیت‌های این مسیر به فروش می‌رود.

موسوی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره تخلف برخی آژانس‌ها در فروش بلیت قطار برای ایام پیک نوروز گفت: اگر آژانس‌ها تخلفی انجام دهند و گزارش آن به ما اعلام شود قطعاً با آنها برخورد می‌کنیم.

وی ادامه داد: همچنین افرادی که اقدام به خرید اینترنتی بلیت قطار کرده و آن را در اپلیکیشن‌ها و سایت‌های معمول خرید و فروش از جمله سایت دیوار به فروش برسانند برخورد خواهد شد. مسافران نیز بدانند همه بلیت‌ها هنگام سوار شدن مسافران با کارت ملی تطبیق شده و از هیچ مسافری بلیت غیرهمنام پذیرفته نخواهد شد. اگر مسافری بتواند با بلیت غیرهمنام بتواند در مسیرهای بین راهی سوار بلیت شود رئیس قطار موظف به اخذ مبلغ کامل بلیت از این مسافر است.

به گفته این مقام مسئول در شرکت راه آهن از 31 شهر به مقصد مشهد مسیر ریلی داریم که حدود 50 درصد ظرفیت سفرهای ریلی به مقصد مشهد انجام می‌شود.

موسوی تاکید کرد: امسال برنامه ریزی کرده ایم قطارهای گردشگری همزمان با سفرهای نوروزی ادامه یابد.