جزئیات اقدامات‌ فرودگاه‌ها برای پیشگیری از ورود ‌«کرونا» به کشور

يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸:۰۰ 5 سال پیش

جزئیات اقدامات‌ فرودگاه‌ها برای پیشگیری از ورود ‌«کرونا» به کشور

عصر سفر-مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها، از ارتقای وضعیت هوشیاری و آمادگی فرودگاه‌های بین المللی و مرز هوایی برای پیشگیری از ورود ویروس کرونا به کشور با تدابیر اتخاذ شده خبر داد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از فارس، فرشید گلیج با اعلام این خبر اظهار کرد: تدابیر اتخاذ شده و تمهیدات از قبل پیش‌بینی شده وضعیت هوشیاری و آمادگی را ارتقا داده است، در این راستا به دنبال صدور بخشنامه‌ها و دستورهای صادر شده از سوی ستاد و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، تعامل و همکاری مدیران کل و مدیران فرودگاه‌های بین المللی و مرز هوایی با عوامل وزارت بهداشت و درمان مستقر در فرودگاه‌ها افزایش یافته است.

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها ادامه داد: به دنبال گزارش‌گیری از فرودگاه‌های هدف، موضوع آموزش، تسهیل در فرایند انجام چک، جداسازی پروازها، اختصاص فضاها و امکانات مرتبط و شرکت فعال در جلسه های سازمان پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و مراکز وزارت بهداشت و درمان مورد تاکید قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در این راستا ضمن صدور بخشنامه و تأکید بر اجرای دستورالعمل‌های صادرشده، جلسه‌های کمیته اضطراری شرکت فرودگاه‌ها تشکیل و گزارش اقدامات نیز در جلسه های جداگانه با حضور همه عوامل دخیل در پیشگیری از این ویروس در سطح کشور ارایه شده است.

گلیج تأکید کرد: فرودگاه‌ها به عنوان یکی از مبادی ورودی مسافران به صورت مستقیم و غیر مستقیم از کشور چین مورد رصد سازمان‌های نظارتی برای جلوگیری از ورود افراد  مشکوک و یا مبتلا به ویروس کرونا هستند.

وی تصریح کرد: کارکنان و مدیران فرودگاه‌های بین المللی و مرز هوایی به طور جدی ‌با عوامل وزارت بهداشت همکاری دارند.