جواب رد غربی‌ها به ۲ بار درخواست ایران برای خرید تجهیزات بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵:۰۰ 5 سال پیش

جواب رد غربی‌ها به ۲ بار درخواست ایران برای خرید تجهیزات بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی

عصر سفر-مقام مسئول سازمان هواپیمایی از جواب رد برخی کشورهای غربی با درخواست ایران برای خرید تجهیزات بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی خبر داد و گفت: هیچ تیم کارشناس خارجی در ایران نیست.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصرسفر» به نقل از تسنیم، حسن رضایی‌فر درباره آخرین وضعیت بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی اظهار کرد:‌ بر اساس استانداردهای بین المللی ضمیمه شماره 13 پیمان شیکاگو، همه کشورها می توانند برای بررسی سانحه - سقوط هواپیمای اوکراینی - به ایران بیایند.

وی ادامه داد:‌ این حضور در دو سطح می‌تواند باشد؛‌ یکی به‌عنوان شاهد و دیگری می‌توانند در بررسی مشارکت کنند.

وی بیان کرد: تیم کارشناسی برخی کشورها مانند اوکراین برای مشارکت به ایران آمدند. این تیم قوی هم بود. کشوری هم مانند کانادا به عنوان شاهد آنها را دعوت کرده‌بودیم به ایران آمدند و رضایت خود را نسبت رویه‌های استاندارد ایران اعلام کردند.

مدیرکل دفتر بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تیم فرانسوی هم در اوکراین به ما ملحق شد. جلسات خوبی در این رابطه برگزار شد فقط به ما فرصت بدهید تا نتایج را اعلام کنیم. در حال حاضر هیچ تیم خارجی در ایران نیستند.

رضایی‌فر در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر این‌که تجهیزات مورد نیاز برای بررسی و بازخوانی جعبه سیاه را از چه کشور تأمین خواهید کرد، افزود: برای خرید تجهیزات اقدام کرده‌ایم، اولویت وزیر راه و شهرسازی این است که بررسی و بازخوانی جعبه سیاه در کشور انجام شود. در این رابطه 2 بار درخواست داده ایم و منتظر پاسخ کشورها هستیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگر تسنیم مبنی بر این‌که به چه کشورهایی برای تأمین تجهیزات درخواست داده‌اید، اظهار کرد: از کشور کانادا، فرانسه و آمریکا درخواست خرید تجهیزات را داشته‌ایم. برخی از این کشورها اعلام کرده‌اند که در حال بررسی این درخواست هستیم و برخی هم اعلام کرده‌اند که امکان انتقال این تجهیزات به ایران وجود ندارد.