تشریح جزئیات برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶:۰۰ 5 سال پیش

تشریح جزئیات برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری

عصر سفر- تیموری گفت:اگر گردشگر چینی مبتلا بود نمی توانست وارد کشور شود اما در غیر این صورت پذیرای گردشگران هم خواهیم بود.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از باشگاه خبرنگاران، پویا محمودیان معاون صنایع دستی کشور در نشست خبری اعلام برنامه‌های سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران گفت:سال1394طی مطالعاتی که انجام دادیم به این باور رسیدیم که برگزار کردن یک نمایشگاه ملی سالیانه در پایتخت کافی نیست و از آن سال تصمیم گرفته شد که دو نمایشگاه ملی صنایع دستی در طول سال در پایتخت برگزار شود.

او افزود:یکی از این نمایشگاه ها با نام نمایشگاه عیدانه است و نمایشگاه شهریور ما نیز در سر جای خودش برگزار می شود البته هدف اصلی ما این است که در پایان هر فصل بتوانیم یک نمایشگاه ملی صنایع دستی را در استان تهران برگزار کنیم.

معاون صنایع دستی کشور بیان کرد:امسال مکلف شدیم که نمایشگاه صنایع دستی را همزمان با نمایشگاه گردشگری برگزار کنیم و با توجه به ارتباط تنگاتنگ گردشگری و صنایع دستی سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی همزمان با هم در تاریخ 23تا26بهمن ماه برگزار می شوند.

رونمایی از چهار لوح شهرهای جهانی  و برند گردشگری کشور
محمودیان اعلام کرد:چهارلوح شهرهای جهانی ما و برند گردشگری کشور(سیمرغی که به دست صنعتگران صنایع دستی تولید شده است،رونمایی می شود.

ولی تیموری،معاون گردشگری کشور نیز گفت: اخیرا براساس آمار سازمان جهانی گردشگری، یک میلیارد و 500میلیون نفر گردشگر در سطح بین المللی داشتیم و حدود 54میلیون گردشگر در سال گذشته نسبت به سال پیش از آن در عرصه جهانی سفر کرده اند و ما نیز در 10 ماهه گذشته امسال با 7میلیون و 780هزار نفر، شاهد نزدیک به20درصد افزایش در حوزه ورود گردشگر بودیم البته برآوردمان این بود که امسال در مدت ذکر شده به 10میلیون گردشگر برسیم.

او گفت:با وجود ویروس کرونا همچنان گردشگری ما رشد خودش را دارد و امیدواریم که شاهد روزهای پرنشاط عرصه گردشگری باشیم.

معاون گردشگری بیان کرد:985شرکت داخلی و 43شرکت خصوصی از طرف 5کشور در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری شرکت می کنند.18نمایندگی نیز از طرف 13کشور خارجی دیگر در این نمایشگاه حضور دارند.

تیموری با بیان اینکه توسعه گردشگری داخلی توسعه گردشگری بین المللی را به دنبال دارد، گفت:سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری به صورت استان محور برگزار می شود و تلاش می کند همه ظرفیت های یک استان را در فضای مخصوص آن استان ارائه بدهد و به نمایش بگذارد.

نیکزاد مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی گفت:13سالن به نمایشگاه بین المللی گردشگری و نمایشگاه ملی صنایع دستی اختصاص پیدا کرده اند.کشورهایی چون ترکیه،مالزی،اندونزی،افغانستان،سوئیس،ویتنام،چین،روسیه و پاکستان در قالب شرکت های خصوصی یا نمایندگی در این نمایشگاه شرکت کرده اند.

رونمایی از تمبر یادبود نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی
وی افزود:امسال برای اولین بار تمبر یادبودی آماده شد که در روز افتتاحیه نمایشگاه از آن رونمایی می شود.این تمبر،تمبر یادبود نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی کشورمان است.

تیموری اظهار کرد:ما نمی خواهیم بگوییم که همه چیز گل و بلبل است. اگر همه کشورها از ویروس کرونا متاثر شدند،ما 10تا12اتفاق ناگوار را پشت سر گذاشتیم و به طبع گردشگریمان متضرر شد.

وی ادامه داد:ما شاهد لغو صد در صدی سفرها نبودیم.در خصوص گردشگران چینی هم، اگر گردشگری مبتلا بود نمی توانست وارد کشور شود اما در غیر این صورت پذیرای گردشگر چینی هم خواهیم بود.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی بیان کرد:ما با یک کار علمی به برند گردشگری کشور رسیدیم و نمی توان گفت این برند از روی برند جشنواره فیلم فجر کپی شده است.

تیموری در پاسخ به این سوال که با توجه به گفته های مونسان در یک جلسه، مجری نمایشگاه در سالهای گذشته چگونه هزینه بسیار بالایی را برای برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری دریافت می کرد،گفت:نشنیدم که وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی چنین صحبتی را کرده باشد .نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران همیشه با کمک مجری برگزار می شود و ما این نمایشگاه را یک نمایشگاه خودگردان می دانیم و وزارت، مبلغ یا پولی را بابت برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری نمی پردازد.

معاون گردشگری گفت:اطلاع دارم هم اکنون بالای 100نفر گردشگر چینی در کشور ما هستند.ما همچنان می توانیم و باید به بازار چین به عنوان یک بازار مهم گردشگری توجه کنیم.