کمتر از ۲۰ قهرمان ورزشی ایران مهاجرت کرده‌اند

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴:۰۰ 5 سال پیش

رئیس کمیته ملی المپیک:

کمتر از ۲۰ قهرمان ورزشی ایران مهاجرت کرده‌اند

عصر سفر- رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به حواشی مهاجرت تعدادی از ورزشکاران ایرانی طی ماه‌های گذشته، گفت: کمتر از 20 نفر از قهرمانان ورزشی از ایران مهاجرت کرده‌اند.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، سیدرضا صالحی امیری در کرمانشاه در جمع خبرنگاران، با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام گرفته برای اعزام ورزشکاران ایرانی به رقابت‌های المپیک 2020، اعلام کرد: از چند مدت پیش ستاد عالی بازی‌های المپیک 2020 با حضور وزیر ورزش و جوانان و روسای کمیته ملی المپیک و پارالمپیک کشور تشکیل شد که در آن به بررسی و رصد وضعیت تیم‌ها و ورزشکاران ملی پوش رشته ‌های المپیکی می‌پردازیم.

رئیس کمیته ملی المپیک اعلام کرد: ورزشکاران ایرانی تاکنون 41 سهیمه المپیک کسب کرده‌اند و پیش بینی می‌کنیم تعداد سهمیه‌هایی که برای این دوره کسب می‌کنیم، کمتر از دوره گذشته نباشد.

وی در ادامه برلزوم استفاده از ظرفیت المپیک 2020 برای معرفی فرهنگ و تمدن ایران به مردم جهان تاکید کرد و گفت: باتوجه به اینکه در رویداد المپیک 2020 حدود چهل میلیون نفر گردشگر در کنار یازده هزار ورزشکار از سراسر جهان در ژاپن-میزبان رقابتها- حضور پیدا می‌کنند، با تشکیل ستاد فرهنگی متشکل از دستگاه‌های ذیربط بدنبال استفاده از ظرفیت این رویداد برای معرفی فرهنگ ایران و تمدن کشورمان به گردشگران و ورزشکاران شرکت کننده در این رویداد هستیم.

صالحی امیری همچنین به حواشی ماه‌‎های اخیر مهاجرت تعدادی از ورزشکاران ایرانی اشاره کرد و گفت: باید مسئله را همانگونه که هست تحلیل کنیم و نشان دهیم و نه بزرگ نمایی داشته باشیم و نه اینکه کوچک نمایی کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک بابیان اینکه در این مدت نزدیک به 20 نفر از ورزشکاران ایرانی مهاجرت کرده اند، عنوان کرد: در مجموع آمار مهاجرت ورزشکاران در سطح کشور ناچیز است.

وی در پاسخ به اینکه آیا امکان بازگشت ورزشکارانی که پس از مهاجرت مواضع سیاسی هم داشته‌اند به کشور وجود دارد یا نه، عنوان کرد: قهرمانان ما هر وقت اراده کنند می‌توانند به کشور برگردند، چرا که ابزار سیاسی شدن با سیاسی بودن فرق می‌کند.

رئیس کمیته ملی المپیک افزود: هیچکدام از ورزشکاران ما علایق به سرزمینشان را از دست نداده اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش برلزوم افزایش سرانه فضای ورزشی در استان کرمانشاه تاکید کرد و گفت: با توجه به فشارهای ناشی از زلزله، آمار بالای بیکاری و ... باید فضای پرنشاط و پرامیدی را با راه اندازی سالن‌ها و زمین های ورزشی برای مردم ایجاد کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: استانداری و اداره کل ورزش و جوانان کرمانشاه برای افزایش سرانه فضای ورزشی در این استان قدم‌های مثبتی برداشته‌اند و در این راه به خوبی مشارکت خیرین ورزش یار را هم جلب کرده‌اند.

وی در ادامه تاکید کرد: کرمانشاه مهد ورزش قهرمانی در ایران است و یکی از امیدهای ما برای مسابقات المپیک و آسیایی همین استان است، لذا هرچقدر در این استان سرمایه گذاری در حوزه ورزش انجام دهیم، نتایج آن را در رقابت‌ها بخوبی خواهیم دید.