سامانه حمل ونقل مسکو در خدمت جام جهانی قرار گرفت

شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸:۰۰ 6 سال پیش

سامانه حمل ونقل مسکو در خدمت جام جهانی قرار گرفت

عصر سفر- سامانه حمل و نقل زمینی و زیرزمینی مسکو در فاصله یک هفته مانده به آغاز جام جهانی فوتبال در روسیه، برای ارائه خدمات به شرکت کنندگان در این رویداد مهم ورزشی آماده شده است.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا، سامانه حمل و نقل شهری مسکو وظیفه دشواری را در انتقال مسافران و طرفداران فوتبال در سطح پایتخت و 2 ورزشگاه این شهر بر عهده دارد چرا که مسکو به ترافیک های سنگینش مشهور است و برای زود رسیدن به مقصد، استفاده از وسایل نقلیه عمومی تنها راه ممکن است.

از این رو، بسیاری از مردم در مسکو برای صرف جویی در زمان، مجبورند از مترو، قطار، تراموا یا اتوبوس هایی استفاده کنند که از مسیرهای ویژه عبور می کنند.

** مترو بهترین وسیله حمل و نقل در مسکو
بخش قابل توجهی از طرفداران فوتبال می توانند از فرودگاه های مسکو با قطار یا اتوبوس خود را به نزدیکترین ایستگاه مترو برسانند و از داخل شهر برای رسیدن به هتل ها، ورزشگاه ها یا مراکز دیدنی مسکو از متروی زیبای مسکو استفاده کنند.
مترو مسکو با بیش از 200 ایستگاه در مناطق مختلف پایتخت، در طول روز جمعیت 13 میلیونی این شهر را جابجا می کند و مسئولان آن مدعی هستند که فاصله هر فرد در مسکو با یک ایستگاه مترو حداکثر 15 دقیقه است.
در متروی مسکو قطارهای ویژه جام جهانی نیز راه اندازی شده که در آن تصاویر بازیکنان مشهور فوتبال در دوره های مختلف و نیز نماد این دوره از جام جهانی نقش بسته است.
انتظار می رود متروی مسکو حدود 3.5 میلیون نفر از طرفداران فوتبال را در مسیرهای مختلف جابجا کند که بخش عمده آنها را طرفداران فوتبال از دیگر کشورها و نیز طرفداران فوتبال از شهرهای مختلف روسیه تشکیل می دهند.
در ایستگاه های مرکزی متروی مسکو که در مناطق مرکزی شهر واقع شده و بیشترین محل تردد خارجی ها محسوب می شوند، سامانه ویژه راهنمای حمل و نقل راه اندازی شده است تا مسافران را برای استفاده بهتر از خطوط مترو راهنمایی کنند.
با استفاده از این سامانه الکترونیکی، مسافران می توانند از مراکز سوار شدن به شاتل ها (اتوبوس های رایگان ویژه جام جهانی) آگاه شوند؛ این سامانه مسیرهای منتهی به فرودگاه ها و ورزشگاه ها را نیز اعلام خواهد کرد.
در ایستگاه های زیرزمینی متروی مسکو در مجموع 800 نفر آشنا به زبان انگلیسی وظیفه راهنمایی مسافران را بر عهده خواهند داشت.

** اختصاص پنج هزار و 500 اتوبوس و تراموا برای انتقال مسافران
در مجموع 5 هزار و 500 اتوبوس و تراموا برای جابجا کردن مسافران در مسیرهای ویژه شامل فرودگاه ها، هتل ها و ورزشگاه ها در مسکو اختصاص یافته است.
بیش از 16 هزار راننده در طول شبانه روز به انتقال مسافران با این وسایل نقلیه عمومی خواهند پرداخت.
این وسایل حمل و نقل عمومی که به اصطلاح شاتل نامیده می شوند در هشت مسیر تردد خواهند کرد و با ارایه کارت های ویژه طرفداران فوتبال، استفاده از آن رایگان خواهد بود و رانندگان این وسایل به زبان انگلیسی آشنایی دارند.
کریل کیسلیانف رئیس اداره درآمدها و کنترل شرکت اتوبوسرانی مسکو (موس گورترانس) درباره شاتل های ویژه جام جهانی گفته است که اتوبوس های این مسیرها به پیشرفته ترین تجهیزات مجهز هستند و در تمام اتوبوس های ویژه تردد در مسیرهای جام جهانی، دوربین های مداربسته و تجهیزات دیگر از جمله برای انتقال معلولان تعبیه شده است.
بیست و یکمین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال از 24 خرداد تا 24 تیرماه سال 97 در 12 ورزشگاه 11شهر روسیه برگزار خواهد شد.
شهرهای مسکو (ورزشگاه های لوژنیکی و اوتکریتیه آرنا)، سوچی (ورزشگاه المپیک فیشت)، ولگوگراد (ورزشگاه مرکزی)، روستوف-نا-دونو (ورزشگاه روستوف آرنا)، قازان (کازان آرنا)، سارانسک (ورزشگاه موردوویا آرنا)، سن پترزبورگ (ورزشگاه کرستوفسکی)، سامارا (ورزشگاه سامارا)، نیژنی نووگوراد (ورزشگاه نیژنی نووگورود)، یکاترینبورگ (ورزشگاه مرکزی) و کالینینگراد (ورزشگاه کالینینگراد) 11 شهر میزبان جام جهانی 2018 هستند.
تیم ملی فوتبال ایران یکی از 32 تیم حاضر در این رقابت ها در گروه «بی» با اسپانیا، پرتغال و مغرب هم گروه است.
ایران در اولین دیدار خود باید 15 ژوئن (25 خرداد 97) ساعت 18:30 به وقت ایران در ورزشگاه سن پترزبورگ برابر مراکش به میدان برود.
ملی‌پوشان ایران در دومین دیدار ساعت 21:30 روز 20 ژوئن (30 خرداد 97) در ورزشگاه کازان به مصاف تیم ملی اسپانیا قهرمان پیشین جام جهانی فوتبال می‌روند و در نهایت در سومین بازی خود در ساعت 21:30 روز 25 ژوئن (4 تیر 97) در سارانسک با یاران «کریستیانو رونالدو» پرتغالی و قهرمانی اروپا دیدار می کنند.