آغاز نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر

يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰:۰۰ 5 سال پیش

آغاز نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر

عصر سفر- ششمین نشست از سلسله نشست‌های ستاد هماهنگی خدمات سفر با حضور مسئولان و اصحاب رسانه آغاز شد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از باشگاه خبرنگاران، ولی تیموری معاون گرشگری کشور در چهل و ششمین نشست از سلسله نشست‌های ستاد هماهنگی خدمات سفر گفت:ما داریم به ایام تعطیلات نوروزی نزدیک می‌شویم و در آستانه برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری کشور قرار داریم.

او بیان کرد:ما امروز نمایندگان ستاد هماهنگی خدمات سفر استان خراسان رضوی و ستاد گردشگری شهرداری را نیز در کنار خودمان داریم. ستاد گردشگری شهرداری تلاش می‌کند زیرساخت‌های لازم را برای تامین رفاه همشهریان و گردشگران فراهم می‌کند.

حسین اربابی مدیرعامل کانون اتومبیل رانی و جهانگردی گفت:در سال‌های قبل یک سامانه ملی سفر در کشور ما راه اندازی شد و این سامانه پس از 10یا 11سال تقریبا تمام نیاز‌ها و آنچه در که در سفر باید بدانیم را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. ما در این سامانه 3نوع مخاطب از جمله مخاطبان سازمانی، مخاطبان خدماتی و مردم را داربم.

او افزود:ما بالغ بر146هزار تماس را در سال 98داشتیم. عمده تماس‌ها راجع به راه‌ها بود و ما در طول سال‌های مختلف، افزایش این تماس‌ها را داشتیم. میانگین مدت زمان انتظار برای پاسخگویی بین5تا12ثانیه است. میانگین مدت پاسخ هم حدود75ثانیه است. در خصوص شکایت‌ها نیز2هزار و 492مورد در سال98داشتیم و درباره 335مورد آن‌ها پاسخگو نبودیم.

اربابی از نهاد‌های مختلف خواهش کرد که اطلاعاتشان را در سامانه «09629» به روز کنند و به موقع به موارد درخواستی پاسخ بدهند. ما از مبادی ذی ربطی که می‌توانند سامانه «09629» را در جاده‌ها معرفی کنند می‌خواهیم که این سامانه را بیش از پیش در جاده‌ها مخصوصا جاده‌های کم تردد معرفی کنند.

مدیرعامل کانون اتومبیل رانی و گردشگری اظهار کرد: در نوروز 99نیز30نیروی انسانی دیگر را به نیرو‌های پاسخگو اضافه کردیم و امیدواریم که «09629» بیش از پیش در تابلو‌های تبلیغاتی دیده شود.

اربابی گفت:ما سایت ویزیت ایران را راه اندازی کردیم و همه سایت‌ها نیز چنین سایتی را راه اندازی می‌کنند.

او ادامه داد:بیشتر اطلاعات گردشگری در این سایت معرفی شدند و امیدواریم که بتوانیم با سایت ویزیت ایران سفر‌های مردم را تنظیم کنیم؛ گردشگران در این سایت می‌توانند اطلاعات خوبی از حوزه گردشگری را به چند زبان بگیرند.

اربابی گفت: دستگاه‌های مختلف اطلاعات خودشان را در سامانه «09629» به روز کنند و در خصوص شکایت‌ها پاسخگوی سامانه باشند.
امدادخودرو از طریق سامانه «09629» یا«1423» در خدمت مردم است.