افزایش مسافرت دریایی با حمایت از صاحبان کشتی‌های تفریحی

دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷:۰۰ 5 سال پیش

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:

افزایش مسافرت دریایی با حمایت از صاحبان کشتی‌های تفریحی

عصر سفر- وزیر راه و شهرسازی گفت: باید با حمایت از صاحبان کشتی‌های تفریحی، مسافرت دریایی در سواحل شمالی و جنوبی کشور افزایش یابد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصرسفر» به نقل از ایرنا، «محمد اسلامی» عصر دوشنبه در بیست و هشتمین همایش ارگان‌های دریایی که امروز در محل کتابخانه ملی برگزار شد، افزود: تمام کشورهایی که ساحل و دریا داشتند پیشرفت کردند اما ما وقتی به دریا رسیدیم متوقف شدیم، باید این تابو شکسته شده و توسعه دریایی جدی‌تر گرفته شود.

وی گفت: ٥ هزار و ٦۰۰ کیلومتر نوار ساحلی فرصت بزرگی است برای اینکه با استفاده از فرصت دریا به دنبال مقاوم سازی اقتصاد کشور باشیم.

اسلامی اضافه کرد: تاکنون برای صنعت ساخت دریایی سرمایه گذاری شده است اما برای رشد و پیشرفت این صنعت کاری نکردیم، باید سعی کنیم سهم خود را از بازار منطقه کسب کنیم و از تهدید و تحریم فرصتی برای توسعه صنعت دریایی بسازیم.

وزیر راه و شهرسازی به موضوع گردشگری و مسافرت دریایی اشاره کرد و گفت: مردم باید از فرصت سفر دریایی در بنادر شمال و جنوب بهره مند شوند؛ بندر نوشهر در شمال کشور و بندر بوشهر و باهنر در جنوب کشور می تواند نقش مهم گردشگری داشته باشد.

وی از سازمان بنادر خواست تا با حمایت قانونی از سرمایه گذاران در حوزه گردشگری، کشتی های تفریحی بیشتری در بنادر و سواحل کشور به کار گرفته شود.