چرا کرونا در سفر خطرناک‌تر می‌شود؟

دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹:۰۰ 5 سال پیش

چرا کرونا در سفر خطرناک‌تر می‌شود؟

عصر سفر- سفر کردن و حضور در تجمعات یکی از راه‌های اصلی انتقال سریع ویروس کرونا است. برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس در خانه بمانید.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصرسفر» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، منصرف شدن از سفر یکی از راه‌های متوقف کردن انتقال زنجیره ایی کرونا در این روز‌ها است. مردم دنیا کنار همه بیم و امید هایشان از این که ویروس کرونا چه زمانی مهار می‌شود، از هر روشی برای آلوده نشدن به آن استفاده می‌کنند. کار‌هایی مانند رعایت نکات بهداشتی را انجام می‌دهند و از کار‌هایی نظیر سفر کردن منصرف شده اند.

حضور در اماکن پر جمعیت و هم چنین سفر کردن به حدی خطرناک است که سازمان جهانی بهداشت هشدار درمورد آن را جزو اولویت‌های اول خود قرار داده است. بسیاری از مردم دنیا قید سفر را دست کم برای عبور از این دوره و جلوگیری از شیوع بیماری زده اند. همین نیز دلیلی برای خالی ماندن مکان‌های گردشگری و ضرر سنگین شرکت‌های بزرگ توریستی و هواپیمایی دنیا شده است.

بیشتر بخوانید: راه‌اندازی 115 ویژه پاسخ به سوالات کرونایی مردم

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی اعلام کرد در سال جاری میلادی ضرر و زیان شیوع کرونا به این صنعت حدود 113 میلیارد دلار برآورد می‌شود. این یعنی بسیاری از مسافران و گردشگران خانه ماندن را به سفر پر خطر ترجیح داده اند.

فرقی نمی‌کند سفر هوایی، ریلی یا با خودرو شخصی باشد. هنگام سفر اغلب مسافران با بدن درد، خستگی ناشی از تغییر آب و هوا و ضعف سیستم ایمنی بدن مواجه می‌شوند و این تغییرات بدن مسافران را حین سفر بیشتر در معرض ابتلا به کرونا قرار می‌دهد. هم چنین سرویس‌های بهداشتی عمومی بین راه، پمپ بنزین ها، رستوران‌های مسیر و خرید و تجمع در مراکز و فروشگاه‌های بزرگ شهر‌های توریستی نیز ریسک مبتلا شدن به ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.

اگر فردی بعد از سفر متوجه شد به ویروس کرونا مبتلا شده، باید اطلاعات سفرش را به پزشک بدهد. فراموش نکنید سفر به شهر و روستا‌های دوردست می‌تواند دسترسی شما را به خدمات پزشکی تخصصی کاهش دهد. پس به خاطر خودتان، خانواده و دیگران در خانه بمانید.

گرگانی/// چرا کرونا در سفر خطرناک‌تر می‌شود؟

توصیه های بهداشتی در طول سفر
1) تا حد امکان مسافرت‌های خود را لغو کنید.
2) اگر تب دارید و سرفه می کنید، از سفر کردن بپرهیزید.
3) در صورت داشتن تب، سرفه و تنگی نفس حتما با پزشک و یا مراکز بهداشتی و درمانی تماس گرفته و ایشان را در جریان مسافرت قبلی خود بگذارید.
4) از تماس مستقیم با افراد دارای تب و سرفه خوداری کنید.
5) مکررا دست‌های خود را با محلول‌های ضدعفونی کننده یا الکل 70 درصد شستشو دهید.
6) از لمس چشم و بینی و دهان خود، جداً خودداری کنید.
7) حتما همراه خود دستمال کاغذی تمیز داشته باشید.
8) درصورت سرفه و عطسه حتما از دستمال کاغذی استفاده کنید و در یک نایلون پلاستیکی و یا محفظه دردار بیندازید. در صورت نداشتن دستمال، دهانتان را با آرنج خود بپوشانید.
9) در صورت استفاده از ماسک اطمینان داشته باشید که دهان و بینی شما را کاملا بپوشاند.
10) بلافاصله بعد از هر سرفه ماسک خود را درآورده و در یک پوشش پلاستیکی قرار داده و دستان خود را بشویید.
11) در حین سفر و داشتن علایم تب و سرفه حتما خدمه هواپیما یا اتوبوس را مطلع کنید.
12) در طول مسافرت حتما از غذا‌های پخته استفاده کنید.
13) در طول مسافرت از تماس نزدیک با حیوانات خوداری کنید.
14) در حین مسافرت از لمس میله‌های اتوبوس و صندلی‌ها چه در اتوبوس و چه در هواپیما خود داری کنید.
15) از پذیرایی‌های هواپیما و اتوبوس استفاده نکنید.
16) برای خود بطری آب اختصاصی در یک کیف داشته باشید.
17) سیگار نکشید.
18) حتما دستکش به دست کنید.
19) کارت پرواز و بلیط اتوبوس می‌تواند آلوده به ویروس باشد. بعد از لمس آن‌ها دستانتان را ضدعفونی کنید.
20) تا جای ممکن سعی کنید از پول نقد استفاده نکنید.
21) برای پرداخت وجه در طول سفر، از دریافت کننده وجه بخواهید اجازه دهد خودتان کارت را در دستگاه کارتخوان بکشید و ایشان نیز خودشان مبلغ و رمز کارت را وارد کند.
22) کارت عابر بانکی را که استفاده کردید در یک دستمال کاغذی بپیچید و سپس در جیبتان بگذارید تا در اولین فرصت آن را ضدعفونی نمایید و سپس در کیف تان قرار دهید.