تدوین نقشه باستان‌شناسی اولویت اصلی است

سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵:۰۰ 5 سال پیش

رییس پژوهشگاه باستان‌شناسی:

تدوین نقشه باستان‌شناسی اولویت اصلی است

عصر سفر- رییس پژوهشکده باستان‌شناسی، تهیه نقشه باستان‌شناسی برای امر حفاظت از محوطه‌ها را اولویت اصلی این پژوهشکده خواند.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا، بهروز عمرانی روز سه شنبه در هفدهمین گردهمایی سالانه باستان شناسی ایران که در موزه ملی ایران برگزار شد، با اعلام این مطلب گفت: با عنایت به اهمیت تهیه نقشه باستان‌شناسی در امر حفاظت از محوطه‌ها و پاسخ‌گویی به موضوع توسعه اقتصادی، نقشۀ باستان‌شناسی اصلی‌ترین اولویت پژوهشکده در سال پیش رو خواهد بود.
عمرانی گفت: الزام قانونی در تعیین عرصه و حریم محوطه‌ها و علامت‌گذاری به منظور بهره‌مندی از چتر حمایتی قوانین، نکته دیگری است که ادارات کل استان‌ها و پژوهشکده باستان‌شناسی باید به آن توجه بیشتری شود.

هفدهمین گردهمایی سالانه باستان‌شناسی ایران با حضور باستان‌شناسان ایرانی و خارجی از کشورهای ایتالیا، آلمان، چین، اتریش، دانمارک، از امروز آغاز شده است.

باستان‌شناسان در این گردهمایی به مدت 2 روز به ارائه بخشی از فعالیت‌های باستان‌شناسی در محوطه‌های باستانی کشور در سال 1397 می‌پردازند.
هفدهمین گردهمایی سالانه باستان‌شناسی ایران توسط پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و پژوهشکده باستان‌شناسی با همکاری موزه ملی ایران و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تا فردا در تالار همایش‌های موزه ملی ایران در حال برگزاری است.