از مسافران ایرانی برگه سلامت درخواست می‌شود

شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲:۰۰ 5 سال پیش

وزیر بهداشت ترکیه:

از مسافران ایرانی برگه سلامت درخواست می‌شود

عصر سفر- وزیر بهداشت گفت: از مسافران ایرانی برگه سلامت که بیان می‌کند آنها سالم هستند درخواست می‌شود. این مورد تصویب شده و از عصر یکشنبه قابل اجرا خواهد بود. به ویژه از ورود افرادی که از قم می‌آیند به کشور ممانعت می‌شود.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از تسنیم، فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه طی سخنانی پس از پایان نشست کمیته علمی ویروس کرونا در ساختمان این وزارتخانه در آنکارا در خصوص شیوع این ویروس (کووید -19) در ایران گفت: در پی مشاهده کرونا در ایران٬ از پنجشنبه شب تمامی کسانی که از این کشور وارد ترکیه می‌شوند قبل از کنترل پاسپورت٬ تحت کنترل‌های پزشکی قرار می‌گیرند.

وی همچنین در این رابطه افزود: به افرادی که علائم بیماری مذکور را داشته باشند اجازه ورود داده نخواهد شد. به خصوص مانع از ورود آنهایی که مریض هستند، تب دارند یا علائمی مانند سرفه، آبریزش بینی، عطسه، ضعف و مشکل تنفسی دارند به کشورمان خواهیم شد.

وزیر بهداشت ترکیه با بیان اینکه آماده ارائه هر گونه کمک به ایران هستیم گفت: ترکیه قادر به ارسال ماسک٬ لباس‌های ویژه و کیت تشخیص این ویروس به ایران است. یک کمیته علمی ماهر در ترکیه از نزدیک روند کرونا ویروس را دنبال می‌کند. این کمیته علمی در صورت تمایل تهران آماده پشتیبانی است.

وی همچنین تصریح کرد: کرونا در تبریز و مناطق غربی در نزدیکی مرز ما مشاهده نشده است. موارد مشابهی از کرونا در تهران و چند استان دیگر وجود داشته که با قم در ارتباط بوده‌اند.

کوجا با اشاره به اینکه ترکیه در پی مشاهده 18 مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایران و مرگ 5 نفر در این کشور، تدابیر ویژه در گذرگاههای مرزی اتخاذ کرده است، گفت: در این راستا در بازرسی‌ها از دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی استفاده می‌شود. متقاضیان ورود به ترکیه از مرز ایران توسط یک دکتر و 3 پرستار معاینه می‌شوند. دوربین‌های حرارتی در گذرگاه‌های مرزی نصب شده است.

وی افزود: از مسافران ایرانی برگه سلامت که بیان می‌کند آنها سالم هستند درخواست می‌شود. این مورد تصویب شده و از عصر یکشنبه قابل اجرا خواهد بود. به ویژه از ورود افرادی که از قم می‌آیند به کشور ممانعت می‌شود.

وزیر بهداشت ترکیه خاطرنشان کرد: نه تنها ایرانیان بلکه همه اتباع افغانستان و پاکستان نیز پس از انجام معاینات پزشکی به کشور منتقل می‌شوند.

وزیر بهداشت ترکیه تاکید کرد که تاکنون هیچ موردی از این ویروس در ترکیه مشاهده نشده است و در تلاش هستند تا مانع ورود آن شوند.