عبور از آسمان عراق برای شرکت‌های خارجی مقرون به صرفه نیست

يکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱:۰۰ 5 سال پیش

عبور از آسمان عراق برای شرکت‌های خارجی مقرون به صرفه نیست

عصر سفر- دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: بخش عمده‌ای از کاهش تعداد پروازها در کشور مربوط به فصل سرما است.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی  با بیان اینکه در فصل پاییز و زمستان میزان مسافرت‌ها به ویژه در بخش‌های خارجی کاهش پیدا می‌کند افزود: طبق آمارها و ارزیابی‌های صورت گرفته تعداد مسافرت‌ها توسط شرکت‌های هواپیمایی در مقایسه با ماه‌های گذشته بسیار کاهش می‌یابد، بنابراین تعداد کاهش پروازها در چنین شرایطی دور از انتظار نیست.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: با توجه به موارد سیاسی که در هفته‌های گذشته در کشور رخ داده تعداد پروازهای خارجی کاهش نسبی داشته که البته این میزان در مقایسه با ماه‌های گذشته قابل توجه نیست که بخش عمده‌ای از این کاهش نسبی هم به دلیل فصل سرما و نبود مسافر است.

اسعدی سامانی توضیح داد: هم زمان با تغییر فصل و گرم شدن هوا و همچنین نزدیک شدن به ایام نوروز به مرور تعداد پروازها توسط شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی افزایش می‌یابد.

او با اشاره به اینکه بر اساس اعلام شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پرواز این شرکت هواپیمایی تنها به کشور سوئد، گوتنبرگ، استکهلم انجام نمی‌شود، افزود: هم اکنون تمامی پروازهای اروپایی توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر به مقاصد فرانکفورت، هامبورگ، لندن، آمستردام، پاریس، میلان و کلن انجام می‌شود و هیچ پروازی کنسل نشده است.

اسعدی سامانی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها که پروازهای خارجی دارند با توجه به شرایط سیاسی که در ایران ایجاد شده سعی می‌کنند از آسمان ایران عبور نکنند افزود: این کشورها در طول چند وقت گذشته ترجیح داده‌اند که از آسمان عراق عبور کنند که برای آن‌ها به هیچ عنوان به صرفه نخواهد بود.

او یادآور شد: این شرایط برای شرق آسیا و کشورهای اروپایی مناسب نیست، چرا که عبور از آسمان ایران علاوه بر آنکه فاصله و میزان پرواز را کم می‌کند بسیار مقرون به صرفه‌تر است اما این کشورها حساس‌ شده‌اند که به مروز زمان حساسیت آن‌ها کمتر خواهد شد.