کادر و مسافران هواپیمای ایران ایر در بیروت معاینه شدند

دوشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷:۰۰ 5 سال پیش

کادر و مسافران هواپیمای ایران ایر در بیروت معاینه شدند

عصر سفر- یک فروند هواپیمای مسافربری ایران ایر امروز (دوشنبه) در فرودگاه رفیق حریری بیروت به زمین نشست و تیم ویژه پزشکی لبنان همه اعضای کادر پروازی و مسافران را با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، آزمایش و معاینه کردند.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا، درون هواپیما در فرودگاه یاد شده برگه (فرم) مخصوص وضعیت و مشخصات مسافران توزیع و آزمایش الکترونیکی آنان از طریق دستگاه «ترموسکان» انجام شد تا مشخص شود دمای بدن مسافران ایرانی و لبنانی از  37 درجه بالاتر نیست.

تاکنون گزارشی از جداسازی برخی مسافران ایران ایر و تحویل به گروه پزشکی مستقر در فرودگاه منتشر نشده است.

در همین حال «فادی کرم» دبیر فراکسیون «جمهوری قوی» در مجلس ملی لبنان از «حمد حسن» وزیر بهداشت این کشور درخواست کرد تا پروازهای هواپیمایی ایران ایر و ماهان به لبنان و بالعکس را متوقف کند.

وی امروز در صفحه توییتر خود نوشت: این درخواست، سیاسی نیست بلکه مطابق معیارهای علمی و بهداشتی است و فرق است میان کشورهایی که ویروس کرونا را کنترل کرده اند با کشورهایی که در اثر شیوع این ویروس تلفات داده اند.

وزیر بهداشت لبنان روز شنبه گفت: تاکنون تصمیم به تعلیق پروازهای ورودی و خروجی لبنان گرفته نشده و این تصمیم و اقدام در حیطه اختیارات هیات وزیران لبنان است.

حمد حسن امروز با «میشل عون» رییس جمهوری لبنان در کاخ بعبدا در شرق بیروت دیدار و گزارش تازه ترین وضعیت ویروس کرونا و یک شهروند این کشور که مبتلا به این ویروس است به وی ارایه کرد.

وی پس از این دیدار در جمع خبرنگاران تاکید کرد از مسافران پرواز ایران ایر آزمایش گرفته شد و هیچ یک از آنان آلوده به کرونا نبودند.

وزیر بهداشت لبنان هم چنین در صفحه ی توییتر خود از دانشجویان رشته های پزشکی این کشور خواست داوطلبانه به کمک دولت بیایند و در عملیات مبارزه با کرونا در مدارس و دانشگاه ها مشارکت کنند.

دولت لبنان برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا گروه بحران تشکیل داده و مصوبات یازده گانه را ابلاغ کرده و قرار است فردا (سه شنبه) نیز در کاخ بعبدا با حضور «میشل عون» نشست ویژه تشکیل دهد و تازه ترین وضعیت بیماری کرونا در این کشور را بررسی کند.

تاکنون یک زن 45 ساله لبنانی مبتلا به کرونا شده که در بیمارستان رفیق حریری بیروت بستری است. 33 نفر نیز که مشکوک به ابتلا بودند تست ویژه انجام دادند که نتایج آن نشان داده آلوده نیستند.

در یک ماه گذشته 2 هزار و 600 نفر در چین و ده ها نفر در دیگر کشورهای جهان در اثر گرفتار شدن به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند و هزاران نفر در بیمارستان ها، بستری شده اند.