کرونا، موزه‌های ایتالیا را تعطیل کرد

سه شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴:۰۰ 5 سال پیش

کرونا، موزه‌های ایتالیا را تعطیل کرد

عصر سفر- موزه‌های شهرهای ونیز، تورین و میلان و موسسات عمومی و خصوصی ایتالیا درپی گسترش شیوع ویروس کرونا در شمال این کشور تعطیل شد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا، به مسئولان موزه های هفت منطقه لُمباردی، پیمونت، ونتو، امیلیا- رومانیا، لیگوریا، ترنتینو آلتو آدیجه و فریولی ونزیا جولیا دستور داده شده است این اماکن را تعطیل و محدودیت هایی را اجرا کنند.

همچنین وزارت فرهنگ ایتالیا ورود رایگان به موزه های دولتی این کشور در اولین یکشنبه هر ماه را تا اطلاع ثانوی لغو کرد. همه موزه های شهروندی شهر ونیز نیز بسته شد. سخنگوی موزه های ایتالیا به روزنامه آرت گفت: دولت و مقام های منطقه ای در مورد اقدامات مربوط به روزهای آتی تصمیم گیری می کنند و احتمالا موزه ها تا اول مارس (یازدهم اسفند) تعطیل خواهد بود.

در همین حال، موزه هنرهای مدرن پِگی گوگنهایم کُلکشن (Peggy Guggenheim Collection) نیز تا اول مارس تعطیل است و کارناوال ونیز که قرار بود تا امروز (سه شنبه) ادامه یابد، روز یکشنبه (چهارم اسفند) به کار خود پایان داد.

از سویی، جولیو گالرا (Giulio Gallera) مقام منطقه ای لمباردی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که موزه های میلان برای دست‌کم چند روز آینده تعطیل خواهد بود. گالری اصلی نقاشی در میلان به نام پیناکوتکا دی بررا (Pinacoteca di Brera) که آثار مربوط به قرن های چهاردهم تا بیستم را در خود جای داده است، تا سوم مارس (سیزدهم اسفند) بسته خواهد بود.

در پی شیوع ویروس کرونا در شمال ایتالیا، اماکن دیگری چون کلیسای اعظم میلان و تالار اپرای لا اسکالا (La Scala) نیز تعطیل شده است. براساس اعلام وزارت بهداشت ایتالیا، موزه ها و دیگر مراکز فرهنگی این کشور باید تا زمان مهار این بیماری، بسته بمانند.

بیش از 200 مورد شیوع ویروس کرونا در ایتالیا شناسایی و 7 مورد مرگ نیز در این کشور بر اثر ابتلا به این بیماری گزارش شده است. شهرهای واقع در مناطق ونتو و لمباردی در حالت قرنطینه قرار گرفته اند و محدودیت هایی درمورد بیش از 50 هزار نفر از ساکنان مناطقی خاص که ورود و خروج به آن ممنوع شده، اعمال شده است.