تصمیم امارات در عدم صدور ویزا برای ایرانی‌ها موقتی است

چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱:۰۰ 5 سال پیش

رئیس اتاق بازرگانی ایران و امارات؛

تصمیم امارات در عدم صدور ویزا برای ایرانی‌ها موقتی است

کاهشی در تجارت دوجانبه صورت نگرفته است

عصر سفر- رئیس اتاق بازرگانی ایران و امارات اظهار داشت: این محدودیت تنها مختص بخش پروازی و مسافری است و مبادلات کالایی و انتقال محصولات کشاورزی و تره بار در طبق معمول در حال انجام است و بنابراین هیچ کاهشی در میزان مبادلات دو کشور صورت نگرفته است.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایلنا، آژانس‌های مسافرتی اعلام کردند از صبح امروز (سه‌شنبه) امارات صدور ویزای توریستی به اتباع ایران را متوقف کرده است و قادر نیستند برای مسافران ایرانی درخواست ویزا ثبت نمایند. همچنین دولت امارات به جهت جلوگیری از شیوع کرونا، سفر اتباع خود (مواطن) به ایران و تایلند را ممنوع اعلام کرد.

فرشید فرزانگان در گفت‌وگو با ایلنا در مورد این تصمیم دولت امارات گفت: این تصمیم موقتی است و با توجه به شیوع کروناویروس و آمار آن در ایران، امارات نیز مانند سایر کشورهای منطقه این تصمیم را گرفته است بنابراین حساسیت ویژه ای ندارد و به محض برگشت شرایط به حالت عادی، روابط برقرار خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و امارات ادامه داد: تعداد توریست‌های ایرانی برای دولت امارات بویژه در ایام نوروز بسیار مهم است، بنابراین امارات تمام جوانب را خواهد سنجید. البته این به وضعیت کنترل بیماری مربوط است تا امارات متناسب با آن تصمیم گیری کند.

وی ادامه داد: این محدودیت تنها مختص بخش پروازی و مسافری است و مبادلات کالایی و انتقال محصولات کشاورزی و تره بار طبق معمول در حال انجام است و بنابراین هیچ کاهشی در میزان مبادلات دو کشور صورت نگرفته است.