کرونا پروازهای روسیه به کره جنوبی را زمین‌گیر کرد

يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸:۰۰ 5 سال پیش

کرونا پروازهای روسیه به کره جنوبی را زمین‌گیر کرد

عصر سفر- روسیه به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در کره‌جنوبی، خدمات هوایی‌ خود را به این کشور آسیایی محدود کرد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا، روسیه روز یکشنبه اعلام کرد از امروز تنها دو خط هوایی "آئروفلوت" و " کره‌آ ایر" میان دو کشور فعالیت می‌کنند. مسکو اعلام کرده هدف از این اقدام مقابله با شیوع ویروس کرونا بوده است.

این تصمیم روسیه در حالی اتخاذ شده است که خبرگزاری یونهاپ روز گذشته گزارش داد حدود 594 مورد جدید از ابتلا به کرونا در کره جنوبی ثبت شده است بنابراین تا روز گذشته شمار مبتلایان به این ویروس در کره جنوبی به 2931 نفر افزایش یافت.

براساس اعلام انجمن اپراتورهای گردشگری و تور روسیه تا 26 فوریه (7 اسفند) حدود 1200 گردشگر روس در کره جنوبی حضور داشتند. پیش از این گزارش شده بود که یک نماینده خط هوایی "اس 7" کره جنوبی گفته بود که قرار است پروازهای چارتر میان دو کشور حداقل تا اواسط ماه مارس(فروردین) انجام شود زیرا لازم است بیش از 10 هزار مسافر از دو کشور به خانه‌هایشان بازگردند.

کره جنوبی سومین کشوری است که روسیه تاکنون خطوط ارتباطی هوایی را با آنها محدود کرده است.

مسکو همچنین اعلام کرد که از اول مارس تمامی پروازهای ورودی از ایتالیا تنها در یک ترمینال انجام می شود.

شمار مبتلایان به کرونا در دنیا به 85 هزار و 644 نفر تا پایان روز شنبه رسیده است و در این میان 79 هزار و 251 نفر از آنها در چین هستند. همچنین از میان 2 هزار و 933 مورد فوتی 2 هزار و 835 مورد مربوط به چین است.

آمار کمیسیون بهداشت ملی چین حاکی است که تا امروز 39 هزار و 335 نفر از بیماران مداوا شده‌اند. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده تدابیر قرنطینه و کاهش ارتباطات و محدودیت های چین این سازمان را قانع کرده که پکن در کنترل ویروس کرونا بسیار موفق بوده و راهبرد درستی در پیش گرفته است.