انجام ۲ پرواز در مسیر فرودگاه آل مکتوم به قشم و کیش در روز آینده

يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵:۰۰ 5 سال پیش

غربالگری مسافران مشکوک به کرونا;

انجام ۲ پرواز در مسیر فرودگاه آل مکتوم به قشم و کیش در روز آینده

عصر سفر-سخنگوی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه روز آینده 2 پرواز از فرودگاه آل مکتوم به مقصد کیش و قشم انجام می‌شود، گفت: غربالگری مسافران از نظر بیماری کرونا در فرودگاه‌ها انجام می‌شود.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از فارس، رضا جعفرزاده اظهار داشت: روز آینده 2 پرواز به فرودگاه آل مکتوم دبی برای بازگشت مسافران ایرانی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این دو پرواز توسط شرکت هواپیمایی قشم و شرکت هواپیمایی کیش‌ایر انجام می‌شود و در مسیرهای قشم ـ فرودگاه آل مکتوم ـ قشم و همچنین کیش ـ فرودگاه آل مکتوم ـ کیش خواهد بود.

* آماده صدور مجوز پروازهای بازگشت مسافران ایرانی هستیم

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: سازمان هواپیمایی کشوری آماده است با درخواست شرکت‌های هواپیمایی برای بازگرداندن مسافر از همه کشورهایی که پرواز ما به آنجا ممنوع شده است، موافقت کند.

وی با بیان اینکه برای انجام پرواز 2 مجوز از سازمان هواپیمایی کشور مبدأ و همچنین کشور مقصد لازم است، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری درباره صدور مجوز پروازی به سرعت اقدام می‌کند و رایزنی‌ها نیز در این باره با طرف مقابل انجام خواهد داد.

* ضدعفونی و محلول‌پاشی هواپیما طبق دستورالعمل وزارت بهداشت

جعفرزاده اظهار داشت: همه شرکت‌های هواپیمایی طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به ضدعفونی کردن و محلول‌پاشی هواپیماها اقدام می‌کنند.

وی بیان کرد: به فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی توصیه شده است، همکاری نزدیکی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشته باشند و دستورالعمل‌های صادرشده از طرف وزارت بهداشت را به دقت پیاده کنند.

* غربالگری مسافران در فرودگاه‌ها

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: غربالگری مسافران در فرودگاه‌ها طبق دستورالعمل وزارت بهداشت انجام می‌شود و شرکت‌های هواپیمایی هم موظف هستند، چنانچه مواردی را مشاهده کردند، طبق دستورالعمل، عمل کنند.

وی با بیان اینکه نماینده وزارت بهداشت در فرودگاه‌ها مستقر است، گفت: غربالگری مسافران توسط نماینده وزارت بهداشت و همکاری و هماهنگی شرکت‌های هواپیمایی انجام می‌شود.

* امکان صدور برگه سلامت در فرودگاه‌های بین‌المللی کشور

جعفرزاده تأکید کرد: مسافران دقت کنند، حتماً پیش از سفر به مسیرهای بین‌المللی که برگه سلامت طلب می‌کنند نسبت به اخذ این برگه اقدام کنند.

وی گفت:‌ این مورد توسط نماینده‌های وزارت بهداشت در فرودگاه‌های بین‌المللی کشورمان پیگیری و انجام می‌شود، ضمن آنکه شرکت‌های هواپیمایی نیز در این باره  همکاری می‌کنند.

به گزارش فارس، به تازگی فرودگاه‌های مقصد نظیر آمستردام، لندن و باکو تأکید کرده‌اند، مسافران ایرانی در صورت مسافرت به این مقاصد باید حتماً فرم سلامت به همراه داشته باشند.