برنامه‌های میراث فرهنگی اصفهان برای جلوگیری از شیوع کرونا

دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶:۰۰ 5 سال پیش

برنامه‌های میراث فرهنگی اصفهان برای جلوگیری از شیوع کرونا

عصر سفر- معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان علاوه بر اعلام خبر تشکیل ستاد مبارزه با بیماری کرونا در این اداره کل، تدابیر تازۀ میراث فرهنگی استان اصفهان را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا شرح داد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، سیدعلی صالح درخشان، با بیان اینکه نخستین جلسۀ ستاد مبارزه با بیماری کرونا صبح یازدهم اسفندماه برگزار شده، به موارد مطرح شده در این نشست اشاره کرد و گفت: با توجه به حضور گردشگران در محوطه‌های تاریخی و همچنین حضور ارباب‌رجوع در ساختمان‌های اداری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان، مقرر شد که تمام اماکن و محوطه‌های تاریخی، مانند گذشته، روزانه ضدعفونی شود و کارکنان این مراکز نیز کلیه موارد بهداشتی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: همکارانی که بیماری‌های خاص دارند و در مقابل این بیماری آسیب‌پذیرتر هستند با مشورت پزشک متخصص، در محل کار خود حضور پیدا نکرده و در صورت امکان از طریق دورکاری اقدام به انجام وظایف خود کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری این اداره کل خاطرنشان کرد: تصمیم بر این شده که بسته‌های ضدعفونی و بهداشتی توسط اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان تهیه و بین همکاران توزیع شود و همچنین تمام جلسات نیز زین پس به‌صورت ویدئو کنفرانس و غیرحضوری برگزار شود.

صالح درخشان افزود: کلیه مأموریت‌های درون استانی و برون‌استانی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان لغو شده و دوره‌های آموزشی تکمیلی بهداشتی، به‌منظور حفظ سلامت گردشگران در محوطه‌های تاریخی به‌صورت مستمر ویژه همکاران مستقر در این اماکن برگزار می‌شود.