برخی ایرلاین‌ها از استرداد بلیت طفره می‌روند

دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲:۰۰ 5 سال پیش

برخی ایرلاین‌ها از استرداد بلیت طفره می‌روند

عصر سفر- رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با اعلام این که برخی از ایرلاین‌ها از استرداد بلیت طفره می‌روند، ‌گفت: نامه ای در این خصوص به وزیر راه و شهرسازی ارسال کردم.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا، حرمت الله رفیعی روز دوشنبه  با اعلام این خبر گفت: پس از ابلاغ بخشنامه وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مصاحبه وزیر راه مبنی بر  این که شرکت های هواپیمایی و ریلی حق دریافت هزینه ابطال بلیت قطار و هواپیما ندارند همچنان شاهد هستیم برخی از ایرلاین‌ها از انجام این کار امتناع می‌کنند.

وی افزود: در این راستا نامه ای را به وزیر راه و شهرسازی (محمد اسلامی) ارسال کردم و موارد تخطی ایرلاین های مذکور را متذکر شدم، امیدوارم بزودی این مشکل رفع شود.

رفیعی درباره برخورد هتل‌داران درباره بازپرداخت هزینه رزرو هتل های داخلی گفت: به نظر می آید در این بخش مشکل جدی نداریم و بسیاری از هتل‌داران ما همکاری بسیاری خوبی دارند و مبالغ رزرو را به مسافران باز پس می‌دهند البته برخی از هتل‌های کوچک 2 ستاره برای بازپرداخت مشکل دارند که امیدواریم این مشکل نیز رفع شود.

حرمت‌الله رفیعی درباره ادغام برخی از پروازها گفت: در این شرایط که بیشتر شرکت‌های هواپیمایی مسافر ندارند و سفر هوایی کم شده، طبیعی است که ایرلاین‌ها با یکدیگر توافق کنند تا در یک مسیر مشترک، از یک هواپیما استفاده کنند.

وی درباره این‌که آیا رایج نیست به مسافر درباره این موضوع از قبل اطلاعاتی داده شود، اظهار کرد: این یک توافق بین شرکت‌های هواپیمایی است. معمولا اطلاعات پرواز روی بلیت پرواز نوشته می‌شود و مسافر در جریان است، تنها در صورتی که ساعت پرواز جابجاجا باید زودتر به مسافر اطلاع داده شود.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود 50 کشور از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات گسترش یافته و تاکنون جان حدود سه هزار نفر را گرفته است.
مقامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور نیز روز چهارشنبه 30 بهمن ماه از ابتلا و درگذشت دو شهروند قمی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر دادند.
با اعلام همه گیری ویروس، ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در کشور تشکیل شد.
آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا روز گذشته به 987 نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به 54 نفر رسیده است همچنین 175 نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.
با این حال پزشکان توصیه می کنند با خود مراقبتی، قرنطینه خانگی، پرهیز از سفر و رعایت بهداشت فردی می توان مانع از ابتلا و سرایت به ویروس کرونا شد.