کدام مرزها فعالند؟/ در تمام مرزها نیروی پزشکی حاضر است

دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲:۰۰ 5 سال پیش

کدام مرزها فعالند؟/ در تمام مرزها نیروی پزشکی حاضر است

عصر سفر- مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در حال حاضر 6 مرز عراق، 3 مرز افغانستان، 4 مرز آذربایجان و یک مرز ارمنستان فعال است.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از مهر، منوچهر سلمان زاده در مورد آخرین وضعیت مرزها، اظهار داشت: مرزهای ترکیه غرفعال است فقط ورود ناوگان به کشور در حال انجام است و همچنین خروج ناوگان ترک به کشور ترکیه انجام می‌شود که البته به صورت موقت این شرایط حاکم شده و امیدوارم زودتر به روال قبل بازگردد.

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: مرز میرجاوه، غیرفعال است که در آینده نزدیک بازگشایی خواهد شد. مرزهای ترکمنستان بسته است که البته ورود ناوگان ایرانی به کشور انجام می‌شود. در مرزهای آذربایجان، ارمنستان، عراق و افغانستان در حوزه حمل و نقلی مشکلی وجود ندارد. البته در حوزه مسافری ممکن است محدودیت وجود داشته باشد اما در حوزه حمل و نقل مشکلی نیست.

وی ادامه داد: در مرز پاکستان مقداری با مشکل مواجه هستیم که خبرهایی در مورد بهبود اوضاع به گوش می‌رسد. با ترکیه مذاکراتی صورت گرفته که امیدواریم طی روزهای آینده نتیجه بخش باشد.

سلمان زاده در مورد اینکه آیا به صورت غیرمستقیم می‌توان به ترکیه رفت؟ گفت: این محدودیت‌هایی که قائل شده اند قطعاً به خاطر این است که می‌خواهند اقدامات جدیدی انجام دهند که امیدواریم در روزهای آینده به توافق برسیم.

وی در مورد به مشکل خوردن کسب و کارهای حمل و نقلی به دلیل محدودیت‌های اعمال شده در مرزهای کشور، اظهار داشت: در هر حال وقتی مرزی بسته شود توقفی هم رخ می‌دهد اما اصلاً بحث نابودی مطرح نیست. در حال حاضر 6 مرز عراق، 3 مرز افغانستان، 4 مرز آذربایجان و یک مرز ارمنستان فعال است و روز به روز به روال قبل بازمیگردد و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با دیگر کشورها هم به حالت اولیه بازگردیم.

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: نوع کالا محدودیت نیست بلکه کشورها محدودیت قائل شده اند. با کشورهایی که مراودات داریم همه نوع کالایی را صادر می‌کنیم.

وی در مورد اینکه آیا اینکه گفته می‌شود در مرزهای کشور، نیروی پزشکی و بهداشتی نیست، اظهار داشت: وزارت بهداشت باید توضیح دهد اما آنچه که ما شاهد هستیم این است که در تمام مرزهای جاده‌ای ما قبل از شیوع ویروس کرونا و از ابتدا نیروی بهداشتی وجود دارد و از زمان شیوع ویروس نیروها بیشتر شده اند و پایش را انجام می‌دهند.