تاثیر «کرونا» بر گردشگری آلمان

دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰:۰۰ 5 سال پیش

تاثیر «کرونا» بر گردشگری آلمان

عصر سفر- از «جنگل سیاه» گرفته تا فرودگاه‌های آلمان، عواقب ویروس «کرونا» در مقاصد مهم گردشگری این کشور احساس می‌شود و آن را با خطر خسارت مواجه کرده است.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا،  تأثیر شیوع ویروس «کرونا» بر آمار فرودگاه بین‌المللی «فرانکفورت» نیز مشهود است. سخنگوی این فرودگاه اعلام کرد لغوشدن متعدد سفرها می‌تواند تاثیرات قابل توجهی بر خطوط هواپیمایی همچون «لوفت‌هانزا» بگذارد.

با این حال برای ارائه آمار دقیق خسارت‌های واردشده به صنعت گردشگری این کشور باید تا اوایل ماه مارس صبر کرد. در حال حاضر، از نشانه‌های مشهود تاثیر شیوع این ویروس بر گردشگری آلمان به صف‌های کوتاه گیت‌های فرودگاه‌ها و تمهیدات پیشگیرانه مسافران آسیایی که اغلب ماسک بر چهره دارند، می‌توان اشاره کرد.

با این‌که چینی‌ها تنها  0.4 درصد از بازدیدکنندگان «جنگل سیاه» را تشکیل می‌دهند، اما محدودیت‌های مسافرتی در اروپا می‌تواند گردشگری «جنگل سیاه» را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

حدود 25 درصد از گردشگران «جنگل سیاه» از کشورهای همسایه به آلمان سفر می‌کنند. با این‌که از پیش تضمین شده است بازدیدکنندگان از این محل در گردهمایی‌های بزرگ حضور نخواهند داشت و اغلب به صورت انفرادی از این مکان بازدید خواهند کرد اما هنوز هیچ تضمینی برای حفظ سلامتی آن‌ها نسبت به این ویروس وجود نخواهد داشت.

یکی از مسوولان بخش گردشگری «جنگل سیاه» می‌گوید: « اگر شیوع این ویروس به مسئله‌ای فراگیر و جهانی تبدیل شود در آن صورت ما مسافران اروپایی خود را نیز از دست خواهیم داد و سال سختی را پیش رو خواهیم داشت.»

«گروه تی یو آی» که به عنوان بزرگ‌ترین شرکت مسافرتی شناخته می‌شود هم اقدام‌های پیشگیرانه خود را در خطوط هواپیمایی، کشتی‌ها و هتل‌های تحت مدیریت خود از هم‌اکنون به اجرا درآورده است. این کمپانی مسافرتی از کاهش رزرو تورهای آسیایی در هفته خبر داده است.

در این بین یک سخنگوی «انجمن مسافرتی آلمان» می‌گوید: «تمایل مسافران برای رزرو هتل و بلیت در سال جاری بسیار کم شده است.»

پس از آن‌که شمار مبتلایان به ویروس «کرونا» به سرعت در ایتالیا بالا رفت، رویدادهای متعددی در «میلان» و «ونیز» لغو شدند. حتی «نمایشگاه جهانی گردشگری» که به عنوان بزرگترین گردهمایی صنعت گردشگری شناخته می‌شود و قرار بود چهارم تا هشتم مارس در برلین برگزار شود نیز لغو شد.