بازگرداندن ایرانی‌ها از بندر شارجه امارات

سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶:۰۰ 5 سال پیش

معاون وزیر راه خبر داد:

بازگرداندن ایرانی‌ها از بندر شارجه امارات

عصر سفر- رئیس سازمان بنادر و دریانوردی از قطع شدن سفرهای دریایی خارجی خبر داد و گفت: طی روزهای گذشته یک فروند کشتی توانست حدود 580 نفر مسافر ایرانی را از بندر شارجه به ایران بازگرداند و تا زمانی که مسافران در امارات باشند، این کار را ادامه می‌دهد. در پی شیوع کرونا در ایران و افزایش آمار مبتلایان و جانباختگان، کشورهای بسیاری مرزهای خود را تا اطلاع ثانوی و زمانی که این ویروس کنترل شود، بستند.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، محمد راستاد - معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان بنادر و دریانوردی - در این باره اظهار کرد: سفرهای خارجی ایران به کویت، امارات و عمان لغو شده است اما با توجه به اینکه مسافران ایرانی در امارات حضور داشتند و می‌خواستند به کشور بازگردند، مقدمات آن را از طریق رایزنی‌های صورت گرفته با مقامات این کشور انجام دادیم و این مشکل را حل کردیم.

وی افزود: طی روزهای گذشته یک فروند کشتی ثانی توانست به بندر شارجه برود و حدود 580 نفر مسافر ایرانی را به کشور بازگرداند.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: رایزنی‌های ما برای بازگرداندن مسافران ایرانی از امارات ادامه دارد و تا زمانی که آن‌ها در این کشور باشند و قصد بازگشت به ایران را داشته باشند، اقدامات لازم برای بازگرداندن آن‌ها را انجام خواهیم داد. در این راستا به همه مسافران ایرانی که در نقاط مختلف امارات هستند، در قالب اطلاعیه اعلام کرده‌ایم که برای بازگشت به کشور به بندر شارجه بیایند.

همچنین حسین عباس نژاد - معاون مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی - درباره جزئیات بازگرداندن ایرانی‌ها از برند شارجه گفت: به زودی حرکت مجدد کشتی ثانی به مقصد بندر شارجه آغاز می‌شود تا ایرانی‌ها را بتوانیم بازگردانیم، همچنین کشتی‌های والفجر نیز آماده‌اند تا به مرز تایید از سوی کشور امارات به بندر شارجه بروند که آنها ظرفیت‌شان حدود 400 نفر است.

وی تاکید کرد:‌ قطعا تا زمانی که مسافران ایرانی در امارات باشند و بخواهند به کشور بازگردند، رایزنی‌های لازم برای باز گرداندن آنها را از طریق کشتی انجام خواهیم داد.