علت تعلل شهرداری در ارائه لایحه ایجاد سازمان گردشگری اعلام شد

سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹:۰۰ 5 سال پیش

علت تعلل شهرداری در ارائه لایحه ایجاد سازمان گردشگری اعلام شد

عصر سفر- رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران علت تعلل شهرداری در ارائه لایحه ایجاد سازمان گردشگری را بیان کرد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از تسنیم، مهرشاد کاظمی درباره علت تاخیر ارائه لایحه ایجاد سازمان گردشگری در شهرداری تهران که با تذکر اعضای شورای شهر روبرو شد، اظهار کرد: شورای شهر تهران لایحه ایجاد سازمان گردشگری را تصویب و شهرداری را ملزم کرد لایحه آن را تا پایان سال جاری ارائه کند.

وی افزود: معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری نیز اوایل سال لایحه‌ای تهیه و آن را به معاونت برنامه ریزی شهرداری ارسال کرد؛ معاونت برنامه‌ریزی نیز آبان ماه طی نامه‌ای اعلام کرد که ساختار گردشگری را در چارچوب اصلاح ساختار شهرداری درنظر گرفته است اما این پاسخ با گلایه شورای شهر موجه شد چرا که اعضای شورا معتقد هستند پیشبرد این اقدام در چارچوب اصلاح ساختار شهرداری طولانی مدت است و با توجه به ضرورت و اهمیت ایجاد سازمان گردشگری و همچنین به دلیل اینکه این حوزه می‌تواند به یک درآمد پایدار برای شهرداری تبدیل شود، معاونت فرهنگی باید لایحه جداگانهای در این زمینه ارائه کند.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران تصریح کرد: طبق آنچه پیگیری کردم وحدت نظری درباره اینکه چگونه حوزه گردشگری به صورت مستقل در شهرداری ایجاد شود، وجود ندارد چرا که در جلساتی که در این خصوص برگزار شد برخی نظرشان ایجاد شرکت بود اما عده‌ای با آن مخالف بودند چرا که معتقدند شهرداری باید در این حوزه سیاستگذار باشد و اگر گردشگری در قالب یک شرکت ایجاد شود شاید نتوان به این شکل عمل کرد.

کاظمی خاطرنشان کرد:استدلال معاونت برنامه‌ریزی این است که اگر قرار باشد سازمانی برای گردشگری ایجاد کنیم روند طولانی خواهد داشت، ضمن اینکه طبق مصوبه سازمان امور استخدامی نباید در شهرداری گسترش ایجاد شود یعنی باید طوری برنامه‌ریزی کرد که توسعه نیروی انسانی به وجود نیاید.

وی افزود: راه حل معاونت برنامه‌ریزی نیز این بود که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه معاونت فرهنگی تغییر اساسنامه بدهد و با حوزه گردشگری ادغام شود اما معاونت اجتماعی با این امر موافق نیست. به هر ترتیب تذکر شورای شهر به جا بود و با توجه به اهمیت تذکر شورای شهر باید به این موضوع تسریع داده شود اما برداشت من این است که تا پایان سال به نتیجه نمی‌رسد.