شیوع بیماری کرونا، بلای جان ایرلاین‌های داخلی

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷:۰۰ 5 سال پیش

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

شیوع بیماری کرونا، بلای جان ایرلاین‌های داخلی

دولت باید از شرکت های هواپیمایی تا زمان مهار بیماری حمایت کند

عصر سفر- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت اگر برای ماه های آتی بتواند شرکت های هواپیمایی را حمایت و یاری کند، می تواند امید داشت که در آینده این شرکت ها بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند، در غیر این صورت ایرلاین ها با وضعیت کنونی مشکلات بسیاری را پیش روی خواهند داشت.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از خانه ملت، سیداحسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تشدید مشکلات ایرلاین های داخلی در سه هفته اخیر، گفت: شیوع بیماری کرونا در عرصه منطقه ای و بین المللی تبعات اقتصادی بسیاری را برای تمام بخش ها از جمله فعالیت ایرلاین ها داشته است، متأسفانه در چند هفته اخیر میزان فعالیت و فروش بلیط هواپیما به میزان چشمگیری کاهش یافته و این موضوع نتیجه ای جزء تشدید ضررهای مالی برای شرکت های هواپیمایی ندارد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آسیب های اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا در حالی صورت گرفته که ایرلاین های داخلی در سال های اخیر وضعیت چندان جالبی نداشته اند، به طوری که برخی از شرکت ها در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

اغلب ایرلاین های داخلی ضررده هستند

وی گفت: بر اساس آمارها تقریبا اغلب شرکت های هواپیمایی و صنعت هوانوردی داخلی سوددهی ندارند، به طوری که از حدود 72 فرودگاه کشور تنها تعداد معدودی به سود قابل قبول دست یافته و مابقی ضررده هستند.

شرکت های هواپیمایی با وضعیت کنونی زمین‌گیر و ورشکست خواهند شد

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: قطعا اگر روند کنونی در حوزه فعالیت شرکت های هواپیمایی تداوم یابد، بخش بیشتر از این شرکت ها زمین‌گیر و ورشکست خواهند شد، بنابراین دولت و دستگاه های مربوطه باید تمهیداتی را برای تقویت این بخش بیاندیشند.

علوی افزود: دو ماه آینده، ایام سرنوشت ساز برای فعالیت شرکت های هواپیمایی خواهد بود، زیرا با روند فعلی بعید است که اغلب مردم به مسافرت های نوروزی بروند و این به معنای کاهش چشمگیر سوددهی ایرلاین ها است و این مسئله روند سریالی ضرردهی شرکت های هواپیمایی را تکمیل می کند.

ضرورت حمایت دولت از ایرلاین های داخلی در دوره شیوع کرونا

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: دولت اگر برای ماه های آتی بتواند شرکت های هواپیمایی را حمایت و یاری کند، می تواند امید داشت که در آینده این شرکت ها بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند، در غیر این صورت ایرلاین ها با وضعیت کنونی مشکلات بسیاری را پیش روی خواهند داشت.