پذیرش مهمان نوروزی در مدارس هرمزگان لغو شد

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳:۰۰ 5 سال پیش

پذیرش مهمان نوروزی در مدارس هرمزگان لغو شد

عصر سفر- رییس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان گفت: ثبت نام و پذیرش مهمانان نوروزی برای اسکان در مدارس استان لغو شده است.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایرنا، سعید ناجی شامگاه سه شنبه با اعلام این خبر افزود: این اقدام طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش ومصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا صورت گرفته است.

وی بیان داشت: همچنین نصب چادر در سواحل و پارک های سراسر استان هرمزگان با پشتیبانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ممنوع است و در موارد ضروری محل مخصوصی پیش بینی شده است.
رییس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان اظهارداشت: زیرساخت بیمارستان صحرایی در بندرعباس با تلاش این ستاد آماده است و به محض اعلام نیاز برپا می شود.
ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر 30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی  نیز سرایت کرده است.
دوره نهفتگی نسبت طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.
بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، درحال حاضر 356 مورد ناشی از بیماری حاد تنفسی از شروع خطر اپیدمی تاکنون در هرمزگان بستری هستند که از این تعداد 134 نفر به دلیل مشکوک بودن به کرونا نمونه گیری انجام شده ‌ واز  بستری ها تا کنون 231 نفر ترخیص شده‌اند.
از 134 نفر مشکوک، نمونه 85 نفر از بیماران منفی و 11 مورد تاکنون مثبت بوده است.