خسارات‌های میلیاردی کرونا به صنعت گردشگری امریکا

پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸:۰۰ 5 سال پیش

خسارات‌های میلیاردی کرونا به صنعت گردشگری امریکا

عصر سفر- سهام شرکت‌های هواپیمایی آمریکا از اواسط ماه فوریه 40 درصد کاهش داشته است و به دنبال آن سهام برخی شرکت‌های هتلداری و کشتیرانی تفریحی کاهش شدیدی داشته‌اند.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایلنا، طبق پیش‌بینی"انجمن ملی مسافرت آمریکا"، وضعیت ناشی از گسترش ویروس کرونا بزرگترین کاهش در سفرهای بین‌المللی به ایالات متحده از زمان بحران مالی سال‌های 2008 -2007 است.

دولت دونالد ترامپ تقریبا همه شهروندان غیرآمریکایی را که به تازگی به چین و ایران سفر کرده‌اند، از ورد به خاک امریکا منع کرده است. بسیاری از گردهمایی‌های بزرگ نیز که بازدیدکنندگانی در سطح بین‌المللی داشت، لغو شده است.

مدیران ارشد شرکت‌های بزرگ هواپیمایی آمریکا ازجمله یونایتد، ساوث وست و آمریکن ایرلاینز، قرار است روز چهارشنبه در کاخ سفید با مایک پنس معاون ترامپ دیدار کنند. انتظار می‌رود در این دیدار درباره تاثیر شیوع ویروس کرونا بر آینده فعالیت تجاری این شرکت‌‌ها و شیوه مدیریت محدودیت‌های سفر به آمریکا گفتگو شود.

سهام شرکت‌های هواپیمایی آمریکا از اواسط ماه فوریه 40 درصد کاهش داشته است. سهام برخی شرکت‌های هتلداری و کشتیرانی تفریحی نیز کاهش شدیدی داشته‌اند.