مخالفت وزیر میراث فرهنگی با تعطیلی هتل‌ها/ نقاهت بیماران در هتل

جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴:۰۰ 5 سال پیش

مخالفت وزیر میراث فرهنگی با تعطیلی هتل‌ها/ نقاهت بیماران در هتل

عصر سفر- جلسه ستاد کرونا چند پیشنهاد در حوزه گردشگری داشت از کوپن سفر تا مخالفت وزیر میراث فرهنگی با تعطیلی همه هتل‌های کشور. پیشنهاداتی که به نظر می‌رسید باید بیشتر بررسی می‌شدند.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از مهر، جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا روز گذشته با حضور وزیر میراث فرهنگی در حالی برگزار شد که تصمیم‌های جالبی در آن گرفته شد. علی اصغر مونسان در این جلسه پیشنهاد جبران خسارت فعالان گردشگری را داد همچنین وضعیت هتل‌ها و مراکز اقامتی و آژانس‌های مسافرتی کشور را در این وضعیت تشریح کرد.

در این جلسه پیشنهاد شده بود تا مراکز اقامتی و هتل‌ها پیرو جلوگیری از سفر مردم در پی تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و دورکاری کارمندان در مدت مشخصی تعطیل شوند اما وزیر میراث فرهنگی با آن مخالفت کرد و در نهایت این موضوع مصوب نشد. ولی در عین حال این وزارتخانه پیشنهاد کرد مراکز اقامتی غیر مجاز تعطیل شوند همان مراکز اقامتی غیرمجازی که وزارت میراث فرهنگی هیچ وقت نتوانسته بود نظارتی روی فعالیت و یا عدم فعالیت آنها داشته باشد. همچنین قرار شد تا زائرسراها و یا مهمانسراها و اماکنی که باز هم وزارت میراث فرهنگی نظارتی روی آنها ندارد تعطیل شوند.

مهمترین پیشنهاد وزیر میراث فرهنگی برای خروج از بحران در شرایط کنونی این بود که پس از فروکش کردن بیماری، برای جبران خسارت فعالان گردشگری تعطیلات چند روزه‌ای برای سفر مردم فراهم شود که این موضوع مورد قبول اعضای ستاد کرونا قرار گرفت ولی تصمیم گیری برای آن به زمان دیگری موکول شد.

البته پس از این جلسه نمکی وزیر بهداشت در یک نشست خبری از این پیشنهاد به عنوان کوپن سفر یاد کرد و درباره آن گفت که باید تسهیلاتی به مردم داده شود تا پس از این مدت بتوانند به سفر بروند.

تصمیمی که هنوز جزئیات آن مطرح نیست تا زمانی که بحران کرونا حل شود. البته در اذهان عمومی کوپن سفر همان کارت سفر شکل گرفته است کارتی که هیچ وقت به کمک سفر نیامد!

در این جلسه پیشنهاد دیگری نیز مطرح شده بود مبنی بر اینکه چون مراکز اقامتی دچار خسارت زیادی شده‌اند وزارت بهداشت با آنها قراردادی امضا کند تا هم وسایل بهداشتی و مراقبتی لازم را تأمین کنند و هم اینکه بیماران دوره نقاهت خود را در یک فضای ما بین خانه و بیمارستان طی کنند. این فضاها می‌تواند مراکز اقامتی و هتل‌ها باشد. اما باید دید آیا چنین کاری مورد تأیید هتلداران هم هست یا نه. موضع جامعه هتلداران که تا پیش از این اعلام می‌کرد جریمه لغو سفر را از مردم خواهد گرفت یک بار با این پیشنهاد تغییر کرده و گفتند که ما پول مردم را به آنها برمی گردانیم!

اما پیشنهاد گذراندن دوره نقاهت در هتل‌ها گویا به پختگی بیشتری نیاز داشت. چون اولاً چه تعداد بیمار که نیاز به دوره نقاهت داشته باشند لازم است در هتل‌ها اقامت کنند؟ تا این لحظه بیش از 700 نفر بهبود یافته‌اند. این تعداد افراد در چند هتل می‌خواهند اقامت کنند. کدام هتل‌ها؟ مگر چه تعداد از آنها لازم دارند در چنین اقامتگاه‌هایی باشند و آن 700 نفری که مرخص شده‌اند کجا هستند؟

آیا این پیشنهاد باعث تردید مردم در استفاده از هتل‌ها نخواهد شد؟ چون جامعه هتلداران در نامه‌ای به وزیر میراث فرهنگی نوشته بود که مواد ضد عفونی کننده در اختیار ندارند از طرفی در ستاد کرونا اعلام شد که بیماران نقاهت شأن را در هتل‌ها بگذرانند بنابراین پس از این بحران مردم برای اقامت در هتل‌ها تردید خواهند کرد.