فعالیت هتل‌های کرمانشاه ادامه می‌یابد

شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲:۰۰ 5 سال پیش

مدیرکل میراث فرهنگی استان:

فعالیت هتل‌های کرمانشاه ادامه می‌یابد

تعطیلی اقامتگاه‌های بوم‌گردی و خانه‌مسافرها

عصر سفر- مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: هتل‌های کرمانشاه در ایام نوروز می‌توانند مسافرین را پذیرش کنند، اما اقامتگاه‌های بوم گردی و خانه مسافرها تعطیل خواهند بود.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، امید قادری در ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمانشاه که امروز(17 اسفند) برگزارشد، با اشاره به تعطیلی تمام اماکن تاریخی و موزه‌های کرمانشاه در ایام نوروز، اظهارکرد: با توجه به شیوع کرونا، این تصمیم را در استان به مانند برخی استانهای دیگر اتخاذ کردیم.

وی به تصمیم دولت مبنی بر تدارک بسته‌های سفر برای روزهای پس از بحران کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه مردم پس از این بحران نیاز به بازسازی روحی و روانی دارند، دولت این برنامه را در دستورکار قرار داده، لذا پیش بینی می‌کنیم پس از پایان بحران کرونا شاهد رونق دوباره گردشگری در کشور و به تبع در استان کرمانشاه باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اضافه کرد: براین اساس در نظر داریم حوزه گردشگری استان را برای پذیرش گردشگران در آن زمان که احتمالا اردیبهشت یا خرداد خواهد بود، آماده کنیم.

وی به دستورالعمل کشوری تعطیلی اقامتگاه‌های بوم گردی و خانه مسافرها هم اشاره کرد و گفت: از آنجایی که مصوبه‌‎ای برای تعطیلی هتل‌ها نداشته‌ایم، بنابراین این مراکز اقامتی در نوروز امسال همچنان می‌توانند پذیریش میهمان داشته باشند.

قادری بابیان اینکه هتل‌های کرمانشاه از استانداردهای بالایی در بحث نظافت و رعایت مسائل بهداشتی برخوردارند، عنوان کرد: تعداد کم این مراکز اقامتی در کرمانشاه باعث شده تا بتوانیم نظارت دقیق و مستمری بر فعالیت آنها داشته باشیم.

وی در ادامه به خسارت بخش گردشگری استان از شیوع کرونا هم اشاره کرد و گفت: هنوز برآوردی از میزان خسارت وارده  انجام نداده‌ایم و بزودی این کار را انجام خواهیم داد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه پیشنهاد داد: امسال در میادین ورودی شهر کرمانشاه ایستگاه‌های راهنمای ستاد سفر فعال باشند، اما با رویکرد پیشگیری از کرونا فعالیت کنند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه ضمن مخالفت با اجرای چنین برنامه‌ای، گفت: بجای ایجاد ایستگاه‌های راهنما می‌توانیم تابلوهای راهنما در خصوص راه های پیشگیری از کرونا در ورودی شهر نصب کنیم.