اسرائیل دایره ممنوعیت ورود مسافران خارجی را گسترش می‌دهد

دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹:۰۰ 5 سال پیش

اسرائیل دایره ممنوعیت ورود مسافران خارجی را گسترش می‌دهد

عصر سفر- اسرائیل احتمالا قرنطینه در منزل به مدت 14 روز برای مسافرانی که از 15 کشور اروپایی و آسیایی می‌آیند را اجرا می‌کند. این اقدام عملا منجر به توقف گردشگری از آن کشورها شده و شرکت‌های هواپیمایی خارجی را وادار می‌کند پروازهایشان به اسرائیل را متوقف کنند.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، وزارت بهداشت اسرائیل اعلام کرد، تعداد ابتلاها به ویروس کرونا روز یکشنبه از 25 مورد به 39 مورد بدون ثبت هیچ‌گونه مورد مرگ و میر رسیده است.

حدود 80 هزار اسرائیلی بعد از بازگشت از سفرهای خارجی‌شان در قرنطینه شخصی هستند.

بنیامین نتانیاهو،‌ نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با مایک پنس،‌ معاون رئیس‌جمهوری آمریکا به بررسی دلایل نگرانی از شیوع کرونا در میان‌ گزارش‌های رسانه‌ای پرداخت که می‌گویند اسرائیل بر مسافرانی از مناطق مختلف آمریکا که شاهد شیوع ویروس کرونا بوده‌اند هم محدودیت‌هایی را اعمال خواهد کرد.

تحلیل‌گران سیاسی اسرائیل می‌گویند، نتانیاهو که نگران انتقادهای هم‌پیمانش، دونالد ترامپ است همچنان مقابل فشارهای مقامات بهداشت اسرائیل برای افزودن اسامی نیویورک،‌ واشنگتن و کالیفرنیا به لیست مناطقی که اسرائیل ورود افراد از آنجا را ممنوع کرده، ‌مقاومت می‌کند.

نتانیاهو در کنفرانسی خبری گفت، اسرائیل در حال بررسی اجرای قرنطینه افرادی است که وارد اسرائیل می‌شوند.

نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی افزود: ما به این نتیجه رسیدیم که گام‌های بیشتری را برداریم که شامل تمام کشورها شود اما از جنبه دیگر این تصمیم بسیار دشوار است.

وی اضافه کرد: قرار است امروز، دوشنبه تصمیمی را با مشورت مقامات بهداشت و مقامات ستاد بحران اسرائیل بگیریم.

دفتر نتانیاهو در بیانیه‌ای اظهار کرد،‌ با پنس توافق کرده مقامات بهداشت اسرائیل و آمریکا در زمینه همکاری تکنولوژیکی و علمی و راه‌های مقابله با چالش‌های کروناویروس رایزنی داشته باشند.

اسرائیل عملا دستور داده مسافرانی از آلمان، فرانسه،‌ اسپانیا، سن مارینو، اندرو، سوئیس ماکائو،‌ هنگ کنگ، چین، سنگاپور،‌ ژاپن کره جنوبی و تایلند به محض ورود به اسرائیل در محل اقامت‌شان به صورت داوطلبانه خود را قرنطینه کنند.

نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی همچنین روز یکشنبه خواستار اجتناب از دست دادن شد.

نتانیاهو تاکید کرد: به تمام شهروندان همان پیامی را تکرار می‌کنم که رسانه‌ها مدام اعلام می‌کنند، باید ساده‌ترین نکات پیشگیرانه را رعایت کنید یعنی باید همیشه در جیب خود دستمال کاغذی باشد و از دست دادن اجتناب کنید.

نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی اظهار کرد،‌ آنها بر تلاش ابتکار تفتیش و کنترل منازل متمرکز هستند به طوریکه می‌توان این روزها به آزمایش‌های شخصی مثل آزمایش‌های بارداری و دیگر آزمایش‌ها مثل چک کردن دندان‌ها بپردازند این به ما قدرت تشخیص و تمییز دادن بیمار و افراد سالم را می‌دهد البته نه صد در صد اما تا حد زیادی می‌تواند کمک کننده باشد. 

وی گفت: این برای سلامتی بسیار مفید خواهد بود همچنین در زمینه ممانعت از ابتلا و شیوع، افرادی ملزم به ماندن در قرنطینه هستند در حالیکه دیگر افرادی که الزامی ندارند می‌توانند در فضاهای عمومی حضور داشته باشند این برای بهداشت و اقتصاد ما به یک اندازه مفید است و این تنها مساله‌ای است که ما روی آن تمرکز داریم.

نتانیاهو خاطرنشان کرد، بهداشت قبل از هر چیزی مرتبط با خود زندگی است بهداشت همچنین اقتصاد را دربرمی‌گیرد لذا در چنین وضعیتی باید بدانیم که بهداشت دربرگیرنده اقتصاد است زیرا برای شما واقعیت غیرممکن بودن پویایی اقتصادی در صورت شیوع و گسترش بیماری در سطح فراگیر مبرهن است همچنان این تصمیم سختی است اما ما به این دلیل اینجا هستیم.

نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی با بیان اینکه می‌خواهد صریح صحبت کند، افزود: وقتی به شما می‌گویم مهم نیست تعدادی از افراد خسارات و زیان‌هایی را به دلیل تصمیمات ما متحمل شوند میزان دشواری شرایطی که روبه‌رو هستند را درک می‌کنیم ماندن در خانه و لو برای دو هفته مساله‌ای بسیار دشوار است اما من دنبال راهی هستم که افراد بتوانند در میادین و فضاهای عمومی بدون ابتلا کردن دیگران حضور داشته باشند ما در این مقام دستورات مفصلی صادر می‌کنیم و بعد از آن نیز در این خصوص خواهیم شنید.