از مدیران تأسیسات اقامتی و بوم‌گردی حمایت خواهد شد

دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴:۰۰ 5 سال پیش

به دلیل شیوع ویروس کرونا و خسارت وارده؛

از مدیران تأسیسات اقامتی و بوم‌گردی حمایت خواهد شد

عصر سفر- مدیر اقامتگاه‌های بوم‌گردی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و خسارت وارده، در آینده از مدیران تأسیسات اقامتی و بوم‌گردی حمایت خواهدشد؛ دولت در این خصوص تسهیلاتی در نظر گرفته‌است که البته این تسهیلات باید خیلی بیشتر باشد.

سرویس : اخبار

به گزارش پایگاه خبری «عصر سفر» به نقل از ایسنا، حامد مهدوی با بیان این مطلب درباره حمایت از کسب‌وکارهای گردشگری از جمله اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اظهار کرد: دولت در این خصوص تسهیلاتی را در نظر گرفته‌ است، اما این تسهیلات باید بیشتر باشد. ضمنا این تسهیلات را دولت برای تمام واحدها در نظر گرفته و کلیات آن را هیات دولت اعلام کرده و جزئیات آن در آینده اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: بنابراین در آینده از مدیران تأسیسات اقامتی و بوم‌گردی نیز حمایت خواهدشد و تصمیم در خصوص تمام صنوفی که به دلیل شیوع کروناویروس دچار مشکل شده‌اند را هیات دولت تصویب می‌کند و بنابراین، چنین تصمیماتی استانی نیستند.

مدیر اقامتگاه‌های بوم‌گردی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی بیان کرد: به دلیل اینکه به تازگی ویروس کرونا شیوع پیدا کرده، تاکنون مقدار ضرر و زیان‌های وارد شده به اقامتگاه‌های بوم‌گردی محاسبه نشده‌ است؛ اما برآورد ما این است که به دلیل کاهش مسافرت‌ها، اقامتگاه‌ها نیز مانند سایر واحدهای اقامتی دچار مشکلات مالی و مشکلاتی در خصوص وام‌ها و تسهیلاتشان خواهند شد.

وی همچنین در خصوص وضعیت فعلی اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان در شرایط عدم پذیرش مسافر در استان بیان کرد: تصمیم‌گیری درباره تعطیلی اقامتگاه‌های بوم‌گردی توسط شورای کرونا که در استان تشکیل شده ‌است و فرماندار هر شهرستان با توجه به شرایط شهرستان خود، صورت می‌گیرد. به طوری که بعضی از اقامتگاه‌ها تعطیل اعلام شده‌ است و نظر ما هم بر این است که کاری که به صلاح مردم است انجام گیرد.

مدیر اقامتگاه‌های بوم‌گردی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی عنوان کرد: به دلیل اینکه در داخل مشهد مسافر پذیرفته نمی‌شود، رزروها نیز لغو شده‌ است، به علاوه مردم نیز در حال حاضر با این شرایط و اوضاع میل زیادی به سفر کردن ندارند و رزرو خود را لغو کرده‌اند. ما نیز اعلام کرده‌ایم که مدیران اقامتگاه‌ها حداکثر همکاری را با کسانی که قصد لغو رزرو خود را دارند، داشته‌ باشند.